D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(
Ahoj vsetci, vcera som bol vyskusat moju novu D1ku V8i s automatom. Motor super, ale kedze mam i D2 TD5 v manuale, tak porovnavam a mam par rozdielov (zasadnych), kt. mi nejdu celkom do hlavy a preto uvitam komentar niekoho kto sa v tom orientuje.
Na automate zaradim redukovanu 1 a pustim sa dole strmym kopcom, brzdim len motorom, no rutim sa tak rychlo, ze na manuale by som musel mat zaradenu minimalne redukovanu dvojku. Alebo, idem hore prudkym vyjazdom, ktory nevyjdem, zaradim spiatocku redukovanu (na automate), cuvam, brzdim iba motorom a rutim sa podstatne, podstatne rychlejsie dozadu ako na manuale. Je to normalne? Automat nedokaze chodit na jednotke a spiatocke tak pomaly ako manual? Rychlost, ktorou sa to auto samo ruti dopredu alebo dozadu (pri brzdeni len motorom) je asi 1x rychlejsia ako na manuale. Neviem si predstavit ako sedim v tomto aute v podmienkach, kt. si vyzaduju neslapat na brzdu a pomaly technicky zcuvat smyklavy vyjazd alebo zist smyklavy zjazd. Mozno je to len zvyk ale ja mam s cim porovnavat. Apropo, obe auta maju 32" pneu.
Na automate zaradim redukovanu 1 a pustim sa dole strmym kopcom, brzdim len motorom, no rutim sa tak rychlo, ze na manuale by som musel mat zaradenu minimalne redukovanu dvojku. Alebo, idem hore prudkym vyjazdom, ktory nevyjdem, zaradim spiatocku redukovanu (na automate), cuvam, brzdim iba motorom a rutim sa podstatne, podstatne rychlejsie dozadu ako na manuale. Je to normalne? Automat nedokaze chodit na jednotke a spiatocke tak pomaly ako manual? Rychlost, ktorou sa to auto samo ruti dopredu alebo dozadu (pri brzdeni len motorom) je asi 1x rychlejsia ako na manuale. Neviem si predstavit ako sedim v tomto aute v podmienkach, kt. si vyzaduju neslapat na brzdu a pomaly technicky zcuvat smyklavy vyjazd alebo zist smyklavy zjazd. Mozno je to len zvyk ale ja mam s cim porovnavat. Apropo, obe auta maju 32" pneu.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(
zkusim to a reknu ti....sice mam 2,5 tdi ale melo by to byt podobne...jezbera píše:Ahoj vsetci, vcera som bol vyskusat moju novu D1ku V8i s automatom. Motor super, ale kedze mam i D2 TD5 v manuale, tak porovnavam a mam par rozdielov (zasadnych), kt. mi nejdu celkom do hlavy a preto uvitam komentar niekoho kto sa v tom orientuje.
Na automate zaradim redukovanu 1 a pustim sa dole strmym kopcom, brzdim len motorom, no rutim sa tak rychlo, ze na manuale by som musel mat zaradenu minimalne redukovanu dvojku. Alebo, idem hore prudkym vyjazdom, ktory nevyjdem, zaradim spiatocku redukovanu (na automate), cuvam, brzdim iba motorom a rutim sa podstatne, podstatne rychlejsie dozadu ako na manuale. Je to normalne? Automat nedokaze chodit na jednotke a spiatocke tak pomaly ako manual? Rychlost, ktorou sa to auto samo ruti dopredu alebo dozadu (pri brzdeni len motorom) je asi 1x rychlejsia ako na manuale. Neviem si predstavit ako sedim v tomto aute v podmienkach, kt. si vyzaduju neslapat na brzdu a pomaly technicky zcuvat smyklavy vyjazd alebo zist smyklavy zjazd. Mozno je to len zvyk ale ja mam s cim porovnavat. Apropo, obe auta maju 32" pneu.
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
No, ja to predsa len porovnam, lebo sa mi vynoril v pamati fakt, ze som pred dvoma rokmi mal benzin Wranglera 4.0 V6 manual a zaroven Disco TD5ku manual a rozdiel v brzdeni motorom (schadzani alebo cuvani prudkych kopcov bez brzd na red. jednotke/spiatocke) nebol vobec ziadny, obe auta chodili krokom. A tiez som prave dohovoril s chalanom co ma 300 Tdi automat a povedal, ze bez brzd by nic nezcuval lebo auto mu ide tak "rychlo" dozadu, ze musi brzdit aby mohol kontrolovane cuvat.Potapěč píše:To nemusíš porovnávat, to je hotová věc.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Jeep Wrangler 4,0 nemá motor V6 ale řadový šestiválec a uplně jiný stupeň komprese, porovnáváš neporovnatelné.
Nedalo mi to a mrknul jsem do chytrých knih - 1.stupeň u manuálu RRC 3,5 V8 je převod 3,320 a u automatu 2,45 u zpátečky je to 3,429 / 2,20. Takže výsledný převod při redukované 1 je u manuálu 39,04 u automatu 28,79 a zpátečka 40,26 / 25,86. Fyzicky mě tedy ten rozdíl aš takový nepřipadal, ale je fakt že jsem se s automatem do žádných extrémů nepouštěl což se o manuálu říci nedá.
Tímto se naše firma omlouvá vaší firmě, k tomuto politování hodnému omylu dojde maximálně jednou za deset let. 
Nedalo mi to a mrknul jsem do chytrých knih - 1.stupeň u manuálu RRC 3,5 V8 je převod 3,320 a u automatu 2,45 u zpátečky je to 3,429 / 2,20. Takže výsledný převod při redukované 1 je u manuálu 39,04 u automatu 28,79 a zpátečka 40,26 / 25,86. Fyzicky mě tedy ten rozdíl aš takový nepřipadal, ale je fakt že jsem se s automatem do žádných extrémů nepouštěl což se o manuálu říci nedá.


-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)? No a to ma netesi, lebo ta rychlost ktorou to chodi na red. jednotke ci spiatocke je fakt dost vysoka oproti manualu a ja som sa z toho automatu tak tesil. Skoda, ze som to zistil az ked som ho mal v garage. Dik za solidne tech. vysvetlenie.Potapěč píše: 1.stupeň u manuálu RRC 3,5 V8 je převod 3,320 a u automatu 2,45 u zpátečky je to 3,429 / 2,20. Takže výsledný převod při redukované 1 je u manuálu 39,04 u automatu 28,79 a zpátečka 40,26 / 25,86.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Nejsem, žádný odborník přez automatické převodovky, ale myslím že je to dané hlavně tzv. hydrodynamickým měničem, což je vlastně čerpadlo které honí olej a ten dál pohání převodovku a dále nápravy. V podstatě ten pohyb oleje nahrazuje klouzání spojky. K přímmému přemostění dochází až při určité rychlosti (teda asi, možnáse to přenáší olejem stále). Pokud jedež na volnoběh z kopce do určité rychlosti ten olej nepřenáší dostatek momentu k motoru a jen se víří a proto to nebrzdí. Proto ti taky auto malinko popojíždí i na volnoběh, protože i tak se ten olej trochu víří (čerpá). Je to jen teorie na základě logiky a pár základních informací, o aut převodovce, zkušenost s automatem mám jen z audi a tam brždění motorem taky moc nefunguje.
To je velký omyl. S automatem se dá jezdit trvale jakoukoliv nízkou rychlostí, ale to už popsal Kangaroo. Já mám u auta s automatem v terénu dobrý pocit, subjektivně se mi s tím jezdí lépe, než s manuálem, protože pořád nemusím kvaltovat, jenom přehazuji páku pod volantem při změně vpřed/vzad. Teorie automatických převodovek je dost složitá věc, funguje tam i jednotlivé zamykání rychlostí a tak auto vlastně jede jako na mechanickou převodovku (je vyřazený měnič, funguje jen při přeřazování z jednoho kvaltu na druhý) a tak podobně. Nové, moderní převodovky svými schopnostmi vysoce převyšují původní tří čí čtyřstupňové staré automaty, jaké se objevují v autech na rozbíjení v terénu.jezbera píše: Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)? No a to ma netesi, lebo ta rychlost ktorou to chodi na red. jednotke ci spiatocke je fakt dost vysoka oproti manualu a ja som sa z toho automatu tak tesil. Skoda, ze som to zistil az ked som ho mal v garage. Dik za solidne tech. vysvetlenie.
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
To co pise Kangaroo si myslim i ja akurat som na to chcel pocut nazor inych. Tu sa bavime o brzdeni motorom dolu prudkym svahom na red. jednotke alebo spiatocke a nie o pomalej jazde ci uz po rovine alebo do strmeho kopca, proti tomu pri automate nemam vyhrady! Teda az na to, ze s automatom nadokazem pri reduk. jednotke a jazde napr. nejakym trialovym usekom robit tak citlivo ako s manualom (lebo neviem odhadnut mnozstvo "preklzu" v menici a tym mnozstvo prenesenej sily na kolesa. Urcite sa to da vsak vylepsit skusenostami. To, ze v automate netreba kvaltovat je zase obrovska vyhoda, preto som ho chcel!BigTwin Jirka píše:To je velký omyl. S automatem se dá jezdit trvale jakoukoliv nízkou rychlostí, ale to už popsal Kangaroo.jezbera píše: Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)?
Fakt vsak je (to o com sa tu bavime), ze DI s automatom ide dole strmym kopcom na reduk. jednotke/spiatocke pri bzdeni iba motorom ovela rychlejsie ako manual, co je podla mna sposobene tym ako to pise Kangaroo. Vzhladom na to ze mam aj manual TD5, tak je to pre mna zasadny rozdiel a dost velke prekvapko. V praxi to znamena X neprijemnych chvil, kedy sa bez slapnutia na brzdu auto neda spomalit a slapnutie na brzdu moze sposobit nemale problemy. Teda aspon ja som uz musel zcuvat X vyjazdov (strmych a smyklavych - mokra trava, blato, mokre listie....) kt. som nedokazal vyjst az navrch a vtedy cuvat rychlo (tak ako rychlo cuva automat v DI) alebo sliapnut na brzdu moze skoncit vsade inde len nie v smere kt. by si vodic zelal (a to sa mi uz tiez stalo).
Manual taketo situacie zchadza podstatne podstatne pomalsie bez brzdenia cim neriskujes za sa ti odtrhnu kolesa od podkladu "a to je teprv narez".
Automat pre mna minimalne vyzaduje inu techniku jazdy a to brzdenie motorom zatial neviem ako suplovat, je to podla mna ale esencialna offroadova funkcia.
Naposledy upravil(a) jezbera ivan dne 19 bře 2007 21:03, celkem upraveno 1 x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Underdrive poznam, no stoji 1500 libier + ovladanie za 75:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ry_12.html
Mal som uz diskusiu s Davidom Ashcroftom o tom.
No a potom, ak sa deje pri brzdeni motorom to co pise Kangaroo, tak Underdrive asi nepomoze, lebo v menici dojde vzhladom na nizke otacky motora k "presmyku" a potom je jedno aky mas vystupny prevod, kedze to niekde "fuci - presmykuje", alebo nie
A to, ze do kopca to bude lepsie redukovane nie je az tak zaujimave, kedze neriesime nizky pomer redukcie ale "rutenie sa dole kopcom".
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ry_12.html
Mal som uz diskusiu s Davidom Ashcroftom o tom.
No a potom, ak sa deje pri brzdeni motorom to co pise Kangaroo, tak Underdrive asi nepomoze, lebo v menici dojde vzhladom na nizke otacky motora k "presmyku" a potom je jedno aky mas vystupny prevod, kedze to niekde "fuci - presmykuje", alebo nie

A to, ze do kopca to bude lepsie redukovane nie je az tak zaujimave, kedze neriesime nizky pomer redukcie ale "rutenie sa dole kopcom".
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
no prave. Hydromenic-menic momentu( torque converter) funguje na pricipe rozdielu otacok. tzn. Cim rychlejsie sa kruti vstupny hriadel z motora, tym viac sa menic uzavrie( VELMI zjednodusene). A underdrive urobi to, ze na jednu obratku kolesa na naprave Ti musi viac krat otocit motorom( tzn. opacny proces). Takze rozdiel otacok budes mat vacsi, tym padom by mal byt aj odpor menica vacsi... 

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS