D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(

#1 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 14:41

Ahoj vsetci, vcera som bol vyskusat moju novu D1ku V8i s automatom. Motor super, ale kedze mam i D2 TD5 v manuale, tak porovnavam a mam par rozdielov (zasadnych), kt. mi nejdu celkom do hlavy a preto uvitam komentar niekoho kto sa v tom orientuje.
Na automate zaradim redukovanu 1 a pustim sa dole strmym kopcom, brzdim len motorom, no rutim sa tak rychlo, ze na manuale by som musel mat zaradenu minimalne redukovanu dvojku. Alebo, idem hore prudkym vyjazdom, ktory nevyjdem, zaradim spiatocku redukovanu (na automate), cuvam, brzdim iba motorom a rutim sa podstatne, podstatne rychlejsie dozadu ako na manuale. Je to normalne? Automat nedokaze chodit na jednotke a spiatocke tak pomaly ako manual? Rychlost, ktorou sa to auto samo ruti dopredu alebo dozadu (pri brzdeni len motorom) je asi 1x rychlejsia ako na manuale. Neviem si predstavit ako sedim v tomto aute v podmienkach, kt. si vyzaduju neslapat na brzdu a pomaly technicky zcuvat smyklavy vyjazd alebo zist smyklavy zjazd. Mozno je to len zvyk ale ja mam s cim porovnavat. Apropo, obe auta maju 32" pneu.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 automat a ryclost pri redukovanej jednotke :-(

#2 Příspěvek od motohanz » 14 bře 2007 14:43

jezbera píše:Ahoj vsetci, vcera som bol vyskusat moju novu D1ku V8i s automatom. Motor super, ale kedze mam i D2 TD5 v manuale, tak porovnavam a mam par rozdielov (zasadnych), kt. mi nejdu celkom do hlavy a preto uvitam komentar niekoho kto sa v tom orientuje.
Na automate zaradim redukovanu 1 a pustim sa dole strmym kopcom, brzdim len motorom, no rutim sa tak rychlo, ze na manuale by som musel mat zaradenu minimalne redukovanu dvojku. Alebo, idem hore prudkym vyjazdom, ktory nevyjdem, zaradim spiatocku redukovanu (na automate), cuvam, brzdim iba motorom a rutim sa podstatne, podstatne rychlejsie dozadu ako na manuale. Je to normalne? Automat nedokaze chodit na jednotke a spiatocke tak pomaly ako manual? Rychlost, ktorou sa to auto samo ruti dopredu alebo dozadu (pri brzdeni len motorom) je asi 1x rychlejsia ako na manuale. Neviem si predstavit ako sedim v tomto aute v podmienkach, kt. si vyzaduju neslapat na brzdu a pomaly technicky zcuvat smyklavy vyjazd alebo zist smyklavy zjazd. Mozno je to len zvyk ale ja mam s cim porovnavat. Apropo, obe auta maju 32" pneu.
zkusim to a reknu ti....sice mam 2,5 tdi ale melo by to byt podobne...

Potapěč

#3 Příspěvek od Potapěč » 14 bře 2007 14:52

Brždění motorem je dané taky (hlavně) stupněm komprese motoru, ne jenom převody a ten je u dieslu vždy neúměrně vyšší, tak proto. :idea:

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#4 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 14:54

Potapěč píše:Brždění motorem je dané taky stupněm komprese motoru
No vidis, na tom by nieco mohlo byt, asi budem musiet porovnat s D1 auto TDi.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Potapěč

#5 Příspěvek od Potapěč » 14 bře 2007 14:59

To nemusíš porovnávat, to je hotová věc.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#6 Příspěvek od jezbera ivan » 14 bře 2007 15:50

No, tak to mi zostava uz len naucit sa s tym jazdit a polavit z fajnovych navykov. :-)
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od teslo » 14 bře 2007 15:55

aspon zazijes ten pravy adrenalin :lol:
vidis, ja mam benzin, automat a ani mi to neprislo divne, ze to ide rychlejsie. Je to asi iba o tom na co si nauceny. A naucit sa da vsetko :idea: :D
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#8 Příspěvek od jezbera ivan » 19 bře 2007 09:24

Potapěč píše:To nemusíš porovnávat, to je hotová věc.
No, ja to predsa len porovnam, lebo sa mi vynoril v pamati fakt, ze som pred dvoma rokmi mal benzin Wranglera 4.0 V6 manual a zaroven Disco TD5ku manual a rozdiel v brzdeni motorom (schadzani alebo cuvani prudkych kopcov bez brzd na red. jednotke/spiatocke) nebol vobec ziadny, obe auta chodili krokom. A tiez som prave dohovoril s chalanom co ma 300 Tdi automat a povedal, ze bez brzd by nic nezcuval lebo auto mu ide tak "rychlo" dozadu, ze musi brzdit aby mohol kontrolovane cuvat.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Potapěč

#9 Příspěvek od Potapěč » 19 bře 2007 10:41

Jeep Wrangler 4,0 nemá motor V6 ale řadový šestiválec a uplně jiný stupeň komprese, porovnáváš neporovnatelné.
Nedalo mi to a mrknul jsem do chytrých knih - 1.stupeň u manuálu RRC 3,5 V8 je převod 3,320 a u automatu 2,45 u zpátečky je to 3,429 / 2,20. Takže výsledný převod při redukované 1 je u manuálu 39,04 u automatu 28,79 a zpátečka 40,26 / 25,86. Fyzicky mě tedy ten rozdíl aš takový nepřipadal, ale je fakt že jsem se s automatem do žádných extrémů nepouštěl což se o manuálu říci nedá. :oops: Tímto se naše firma omlouvá vaší firmě, k tomuto politování hodnému omylu dojde maximálně jednou za deset let. :wink:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 19 bře 2007 12:24

Nechci se míchat dop vaší akademické debaty, protože automat neznám, ale to by znamenalo, že automat má menší stoupavost.Nebo je tam ještě nějaký násobič.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#11 Příspěvek od jezbera ivan » 19 bře 2007 12:34

Potapěč píše: 1.stupeň u manuálu RRC 3,5 V8 je převod 3,320 a u automatu 2,45 u zpátečky je to 3,429 / 2,20. Takže výsledný převod při redukované 1 je u manuálu 39,04 u automatu 28,79 a zpátečka 40,26 / 25,86.
Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)? No a to ma netesi, lebo ta rychlost ktorou to chodi na red. jednotke ci spiatocke je fakt dost vysoka oproti manualu a ja som sa z toho automatu tak tesil. Skoda, ze som to zistil az ked som ho mal v garage. Dik za solidne tech. vysvetlenie.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#12 Příspěvek od Kangaroo » 19 bře 2007 13:55

Nejsem, žádný odborník přez automatické převodovky, ale myslím že je to dané hlavně tzv. hydrodynamickým měničem, což je vlastně čerpadlo které honí olej a ten dál pohání převodovku a dále nápravy. V podstatě ten pohyb oleje nahrazuje klouzání spojky. K přímmému přemostění dochází až při určité rychlosti (teda asi, možnáse to přenáší olejem stále). Pokud jedež na volnoběh z kopce do určité rychlosti ten olej nepřenáší dostatek momentu k motoru a jen se víří a proto to nebrzdí. Proto ti taky auto malinko popojíždí i na volnoběh, protože i tak se ten olej trochu víří (čerpá). Je to jen teorie na základě logiky a pár základních informací, o aut převodovce, zkušenost s automatem mám jen z audi a tam brždění motorem taky moc nefunguje.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#13 Příspěvek od karel » 19 bře 2007 14:02

Jo přesně tak jsem to myslel, ale spletl jsem si pojmy násobič a měl být měnič, ta myšlenka je určitě správná a Kangaroo to mnohem lépe formuloval.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

BigTwin Jirka

#14 Příspěvek od BigTwin Jirka » 19 bře 2007 15:23

jezbera píše: Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)? No a to ma netesi, lebo ta rychlost ktorou to chodi na red. jednotke ci spiatocke je fakt dost vysoka oproti manualu a ja som sa z toho automatu tak tesil. Skoda, ze som to zistil az ked som ho mal v garage. Dik za solidne tech. vysvetlenie.
To je velký omyl. S automatem se dá jezdit trvale jakoukoliv nízkou rychlostí, ale to už popsal Kangaroo. Já mám u auta s automatem v terénu dobrý pocit, subjektivně se mi s tím jezdí lépe, než s manuálem, protože pořád nemusím kvaltovat, jenom přehazuji páku pod volantem při změně vpřed/vzad. Teorie automatických převodovek je dost složitá věc, funguje tam i jednotlivé zamykání rychlostí a tak auto vlastně jede jako na mechanickou převodovku (je vyřazený měnič, funguje jen při přeřazování z jednoho kvaltu na druhý) a tak podobně. Nové, moderní převodovky svými schopnostmi vysoce převyšují původní tří čí čtyřstupňové staré automaty, jaké se objevují v autech na rozbíjení v terénu.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#15 Příspěvek od jezbera ivan » 19 bře 2007 18:39

BigTwin Jirka píše:
jezbera píše: Takze z uvedenho vypliva, ze s automatom sa neda jazdit tak pomaly ako s manualom (na redukovanej jednotke/spiatocke pri brzdeni len motorom)?
To je velký omyl. S automatem se dá jezdit trvale jakoukoliv nízkou rychlostí, ale to už popsal Kangaroo.
To co pise Kangaroo si myslim i ja akurat som na to chcel pocut nazor inych. Tu sa bavime o brzdeni motorom dolu prudkym svahom na red. jednotke alebo spiatocke a nie o pomalej jazde ci uz po rovine alebo do strmeho kopca, proti tomu pri automate nemam vyhrady! Teda az na to, ze s automatom nadokazem pri reduk. jednotke a jazde napr. nejakym trialovym usekom robit tak citlivo ako s manualom (lebo neviem odhadnut mnozstvo "preklzu" v menici a tym mnozstvo prenesenej sily na kolesa. Urcite sa to da vsak vylepsit skusenostami. To, ze v automate netreba kvaltovat je zase obrovska vyhoda, preto som ho chcel!

Fakt vsak je (to o com sa tu bavime), ze DI s automatom ide dole strmym kopcom na reduk. jednotke/spiatocke pri bzdeni iba motorom ovela rychlejsie ako manual, co je podla mna sposobene tym ako to pise Kangaroo. Vzhladom na to ze mam aj manual TD5, tak je to pre mna zasadny rozdiel a dost velke prekvapko. V praxi to znamena X neprijemnych chvil, kedy sa bez slapnutia na brzdu auto neda spomalit a slapnutie na brzdu moze sposobit nemale problemy. Teda aspon ja som uz musel zcuvat X vyjazdov (strmych a smyklavych - mokra trava, blato, mokre listie....) kt. som nedokazal vyjst az navrch a vtedy cuvat rychlo (tak ako rychlo cuva automat v DI) alebo sliapnut na brzdu moze skoncit vsade inde len nie v smere kt. by si vodic zelal (a to sa mi uz tiez stalo).
Manual taketo situacie zchadza podstatne podstatne pomalsie bez brzdenia cim neriskujes za sa ti odtrhnu kolesa od podkladu "a to je teprv narez".

Automat pre mna minimalne vyzaduje inu techniku jazdy a to brzdenie motorom zatial neviem ako suplovat, je to podla mna ale esencialna offroadova funkcia.
Naposledy upravil(a) jezbera ivan dne 19 bře 2007 21:03, celkem upraveno 1 x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od teslo » 19 bře 2007 19:15

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#17 Příspěvek od jezbera ivan » 19 bře 2007 20:12

Underdrive poznam, no stoji 1500 libier + ovladanie za 75:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ry_12.html
Mal som uz diskusiu s Davidom Ashcroftom o tom.

No a potom, ak sa deje pri brzdeni motorom to co pise Kangaroo, tak Underdrive asi nepomoze, lebo v menici dojde vzhladom na nizke otacky motora k "presmyku" a potom je jedno aky mas vystupny prevod, kedze to niekde "fuci - presmykuje", alebo nie :?:
A to, ze do kopca to bude lepsie redukovane nie je az tak zaujimave, kedze neriesime nizky pomer redukcie ale "rutenie sa dole kopcom".
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od teslo » 20 bře 2007 15:02

no prave. Hydromenic-menic momentu( torque converter) funguje na pricipe rozdielu otacok. tzn. Cim rychlejsie sa kruti vstupny hriadel z motora, tym viac sa menic uzavrie( VELMI zjednodusene). A underdrive urobi to, ze na jednu obratku kolesa na naprave Ti musi viac krat otocit motorom( tzn. opacny proces). Takze rozdiel otacok budes mat vacsi, tym padom by mal byt aj odpor menica vacsi... :idea:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět