Tipy na zapojení navíjáku Defík?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Tipy na zapojení navíjáku Defík?

#1 Příspěvek od Rosi » 30 led 2009 12:06

Zdarec.
V dohledné době hodlám konečně namontovat naviják, co mi leží už pár měsíců v obyváku...
Nejsem si uplně jistej, jak nejlíp připojit silový kabely. Co vím určitě, nechce se mi s nimi jít až na baterku.
Že to zapojím přes odpojovač je jistota, ale kam nejlépe a nejméně komplikovaně?
Prozatím mám představu že (+) pujde na startér a (-) na centrální kostru k ukostření motoru nebo někam k ukostření aku na rám.
Je to OK a nebo blbina :?:
Ovládání neřeším, to nějak vymyslím... krom standardu přes kábl a dálkový.
Jo, jedná se o 15000lbs číňana od Winche.
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 30 led 2009 12:16

idealni to neni, ale lze to

odpojovac je to, co jste mne ozraly zapinali s mokrym (nahore na blatniku ve vetraci mrizce.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 30 led 2009 13:36

Šel bych jednoznačně až na baterku + i - a samozřejmě + přes odpojovač.Zase ber to tak, až budeš dávat zadní naviják budeš to mít pod sedačku blíž než do motorového prostoru
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od teslo » 30 led 2009 13:41

Urcite by som tahal silove kable az k baterii. A to z dovodu, ze ku starteru urcite nevedu dostatocne hrube kable.

Aby bolo jasno, fungovat Ti to mozno bude aj ked to napojis na motorcek stieracov. Problem nastane ked motor zatazis. Prudovy odber moze ist az na stovky amper. Pokial odber dosiahne moznosti kabla, tak ho prehreje, roztopi izolaciu a poziar je na svete.
Dalsia vec je minimalizovat cestu k motoru, tzn. co najktratsie a co najmenej spojov.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od OC » 30 led 2009 13:41

Hlavně pokud to dáš někam dál, důkladně si zkontroluj kudy a kolik toho poteče, aby na to stačily dráty.

Ale je fakt, že u dýzlu teče do startéru ampérů hodně, takže tam by s tím být problém nemusel...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#6 Příspěvek od Rosi » 30 led 2009 14:06

Baterka je pod sedadlem a k navijaku je to kilometr :(
Navic mam uz ted na (+) obsazeny dva silové výstupy = není to fakticky jak připojit...
Kabel ke startéru má v základu větší průřez než origo kabely k navijáku, proto o tom vůbec přemýšlím.

Je problém připojit mínus ke kastli na (-) ukostření od baterky?
Dovedu si představit, že bych natáhnul větší kábl i ke startéru i na kostru.

Spíš nevím co bludné proudy, aby to neodpálilo jednotku?

Dozadu naviják dávat nechci, nejhůř se vylaním přes hi-lift...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vévoda Aleš

#7 Příspěvek od Vévoda Aleš » 31 led 2009 18:50

Zdar
Můžeš to tak mět nic to dělat nebude.Mám to taky tak zapojené u defa TD5
tahám se s fůrou dřeva i 30 min a vpoho. :wink:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#8 Příspěvek od DanoDEF » 31 led 2009 19:00

teslo píše: Dalsia vec je minimalizovat cestu k motoru, tzn. co najktratsie a co najmenej spojov.
... toto je zasadna myslienka - cim menej spojov tym lepsie

... samozrejmä bude to fungovat aj cez starter... ak sa nedostavas do hranicnych situacii tak je to v pohode - problem nastava az ides na doraz vykonu navijaku a baterky
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Vévoda Aleš

#9 Příspěvek od Vévoda Aleš » 31 led 2009 19:12

Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz. :P

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#10 Příspěvek od Rosi » 02 úno 2009 11:01

Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz. :P
Co máš za naviják?
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od low » 02 úno 2009 11:17

Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz. :P
na doraz je, kdyz jsem po dvere prilepenej v jilovym bahne :-)

Vévoda Aleš

#12 Příspěvek od Vévoda Aleš » 02 úno 2009 21:24

Noell E-6804 kg a zatím spokojen,službu udělá a nesklamal. Mám ho 4 leta a
nic jsem sním nedělal :wink:

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#13 Příspěvek od jezbera ivan » 03 úno 2009 09:00

Vévoda Aleš píše:Na doraz se tahám pořad, ono 4 tuny a někdy i více proti kopci mezi stromy
tak si myslím,že je to dost na doraz. :P
Mas 6.8t navijak, cize nadoraz je zatazeny tak okolo 6,5t a viac a vtedy donho tecie najviac prudu. To je jasne, teraz trochu zakladnej teorie.
Ak tahas supravu 5 ton po kolesach do 30stup kopca v blatovych podmienkach, sem-tam skala, koren, tak skutocne zatazenie tvojho navijaku je: cca 4t. (podotykam, ze v zlych blatovych podmienkach, skaly, korene, do 30 stup kopca!) Vypocitane podla jednoduchych poctov zakladnej teorie o navijakovani, vid napr. Landrover Experience knihy z pred 15tych rokov. Inymi slovami, tvoj 6.8t navijak ide na 58% svojej taznej sily, cize niekde 42% pod svojim maximom.
Toto je ale teoreticky vypocet, lebo v reale v lese za 2t autom tahat 3t dreva ja sice mozne, ale nie dlho, ide o to kto to ma ako v horoskope napisane.
A to, ze ti to dobre funguje je svata pravda, lebo svoj navijak pouzivas niekde v strede jeho schopnosti, co je dobre tak pre zivotnost, tak pre bezpecnost.
Tak ako napisal teslo, treba dodrzat zaklady fyziky na to aby ti to fungovalo ked to pojde naozaj do hranicnej situacie a nie ked lezis v jarku na kolesach a staci ti 1t hup-cuk na vytiahnutie. Dat plus na starter sa mozno da, I ked ja by som to nerobil, kde bude odpojovac? Prilis vela spojov.... alebo nechas to pod prudom? To chce mat dobry hasicak hned pri ruke, najlepsie odisteny!
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

#14 Příspěvek od Rosi » 03 úno 2009 12:28

[quote="jezbera ivanDat plus na starter sa mozno da, I ked ja by som to nerobil, kde bude odpojovac? Prilis vela spojov.... alebo nechas to pod prudom? To chce mat dobry hasicak hned pri ruke, najlepsie odisteny![/quote]

Jak jsem psal, kabel ke starteru má větší průřez než kabel k navijáku a souběžná fce obojího nenastane. Odpojovač bude buď směrem od (+) na startéru k navijáku (vylezu s tím někam na dobře přístupné místo zvenčí) a nebo (lépe) hned za AKU v kabině na kastlíku, čímž vyřeším totální OFF systému :)
Naviják hodlám ovládat spíš přes kabelové "joistick" ovládání, které v extrému dosáhne až do kabiny...
Souhlasím se vším cos napsal, ale nedovedu vymyslet lepší řešení s menším počtem spojů ve vazbě na prostor kolem baterek. Mít z AK 3x silový vývod je podle mě taky na levačku (dva zž tam jsou defaultně).
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vévoda Aleš

#15 Příspěvek od Vévoda Aleš » 03 úno 2009 21:21

Takže ty výpočty sedí tak akorát na vlek.Kde jsou 2t auto + 1,2t vněm.
A nepsal jsem co stim ještě vytahuji nebo stavím spátky na kola.
Vyvážečky,nákladní auta na dřevo,lesní traktor a tak bych mohl pokračovat. :? Zapojení mám ze startéru na odpojovač (u spolujezdce,je tam otvor a pasoval)a dál na naviják.Spokojený teda jsem. :D

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#16 Příspěvek od jezbera ivan » 03 úno 2009 21:29

Vévoda Aleš píše:Takže ty výpočty sedí tak akorát na vlek.Kde jsou 2t auto + 1,2t vněm.
A nepsal jsem co stim ještě vytahuji nebo stavím spátky na kola.
Vyvážečky,nákladní auta na dřevo,lesní traktor a tak bych mohl pokračovat. :? Zapojení mám ze startéru na odpojovač (u spolujezdce,je tam otvor a pasoval)a dál na naviják.Spokojený teda jsem. :D
Vypocet je na 5 ton.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od walter » 09 úno 2009 15:57

Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
On the offRoad
Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#18 Příspěvek od RudaK » 09 úno 2009 16:01

walter píše:Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.


Tak tak,když zůstane seplý kontakt ( selenoid ),tak aby se to dalo odpojit od proudu.Proto by měl být lehce přístupný.Mě se to zatím nestalo,ale někomu určitě jo.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Land Jirka » 09 úno 2009 16:46

Mně se to už stalo a málem chytlo celé auto a od té doby bych to bez odpojovače nenamontoval.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#20 Příspěvek od RudaK » 09 úno 2009 17:59

Land Jirka píše:Mně se to už stalo a málem chytlo celé auto a od té doby bych to bez odpojovače nenamontoval.


Na D1 to budu muset taky namontit.Ten " číňan " má sílu ukrutnou. :P
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět