Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Luboš M. » 05 bře 2009 16:40

JenaN píše:A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?
myslim ze 85 stup!?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#22 Příspěvek od teslo » 05 bře 2009 17:49

Toto je informacia od RPI engineering pre V8 motor. Pytal som sa ich na to strasne davno ked som na svojho RRC daval Kenlowe vrtule.

"You should set fans to switch in around 90-95 deg/

Kind regards
Chris"
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od PavelU » 06 bře 2009 10:00

Někde na anglické fóru jsem četl, že se pro dieselové motory nastavuje v rozmezí 82 - 89C, nemůžu to teď najít. Jestli, tak mě někdo opravte.

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#24 Příspěvek od OME » 06 bře 2009 12:38

Spínač by asi měl být ve spodní hadici chladiče,aby spínal až když nestačí náporově chlazení.V horní by spínal asi furt,Nebo se pletu?

discover
Příspěvky: 909
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od discover » 06 bře 2009 15:22

Asi se pleteš, myslím, že právě nahoře na vstupu hadice do tělesa chladiče, aby spínal, když je teplota nejvyšší. Frekvenci spínání si právě nastavíš podle doporučení, příp. dle vlastní zkušenosti. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#26 Příspěvek od Piskot » 17 bře 2009 17:00

Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#27 Příspěvek od karel » 17 bře 2009 18:13

Piskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíš :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#28 Příspěvek od Piskot » 17 bře 2009 18:27

karel píše:
Piskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíš :wink:
Děkuju Karle, pochopil jsem :-).
Z toho vyplývá, že ta moje visco byla stejně na výměnu neb i při studeném motoru šla poměrně ztuha. Díky!
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Černý Jiří
Příspěvky: 2
Registrován: 11 úno 2009 14:15
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Černý Jiří » 17 bře 2009 22:09

Zdravím pánové, já tam dal viskozní z Transita 2,5D je o něco menší,motor je tišší, teplejší, ale i v letě je teplota v pohodě a co se týče spotřeby to jsem nic nezpozoroval.Zdarec

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

#30 Příspěvek od harvy » 18 bře 2009 15:21

Černý Jiří píše:Zdravím pánové, já tam dal viskozní z Transita 2,5D je o něco menší,motor je tišší, teplejší, ale i v letě je teplota v pohodě a co se týče spotřeby to jsem nic nezpozoroval.Zdarec
Čus a to tam šla uplně bez úprav :?: :shock: nebo jsi musel dělat nějakou redukci :?: jinak mi to přijde jako dobrý nápad a hlavně se dají krásně sehnat :wink:
je to zase k.o.

Černý Jiří
Příspěvky: 2
Registrován: 11 úno 2009 14:15
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od Černý Jiří » 18 bře 2009 16:10

Z transita tam jde normalně má stejný závit akorát je trochu menší

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 380
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

#32 Příspěvek od kubasaki » 10 kvě 2009 22:50

Protože moje visco spojka ventilátoru dosloužila, nahradil jsem jí elektrickým ventilátorem. Dal jsem tam čidlo co spíná v rozmezí 97-92 stupně. Ještě s viscovrtulí jsem zkoušel měřit provozní teplotu motoru přídavným digi teploměrem a vyšla mi 70-95 stupňů podle režimu jízdy. Elektrický ventilátor se mi sepne jen při jízdě do dlouhého kopce a nebo při pomalém ježdění v terénu, zajímavé je že originální teploměr v přístrojovce se při teplotě kolem 50 stupňů dostane zhruba na půlku stupnice a tam už zůstane i když teplota stoupne skoro ke stovce. Když jsem ho zkoušel s vyndaným čidlem, které jsem zahříval mimo motor tak se normálně ručička dostávala až do červeného pole tak že je zřejmě v pořádku, čidlo přídavného teploměru jsem měl na stejném místě jako je originální čidlo tak že rozdíl teplot by měl být minimální. Víte někdo jaká je normální provozní teplota motoru 300 Tdi a nebo při jaké teplotě by měla spínat visco spojka orig ventilátoru? V manuálu jsem to nenašel. Díky
Defender 110 300Tdi automat.

Odpovědět