myslim ze 85 stup!?JenaN píše:A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?
Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíšPiskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Děkuju Karle, pochopil jsemkarel píše:Při studeném motoru je vrtule volně unášena, při zdechnutí studeného motoru se volně dotočí a po zahřátí se spojí natvrdo takže se točí podle obrátek motoru a po jeho zastavení stojí i vrtule hned.Snad to pochopíšPiskot píše:Prosím vás, jak se pozná, že je visco spojka větráku špatná?
Že je zatuhlá a točí se pořád i při studeném motoru nebo naopak že nikdy nesepne?
Možná zbytečná otázka - budu to předělávat na el.větrák Kenlowe, ale zajímalo by mne jak ta visco spojka má správně fungovat. Když je motor studený, má se vrtule lehce protáčet nebo je normální že to jde ztuha? P.

Z toho vyplývá, že ta moje visco byla stejně na výměnu neb i při studeném motoru šla poměrně ztuha. Díky!
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 úno 2009 14:15
- Bydliště: Praha
Čus a to tam šla uplně bez úpravČerný Jiří píše:Zdravím pánové, já tam dal viskozní z Transita 2,5D je o něco menší,motor je tišší, teplejší, ale i v letě je teplota v pohodě a co se týče spotřeby to jsem nic nezpozoroval.Zdarec




je to zase k.o.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 úno 2009 14:15
- Bydliště: Praha
- kubasaki
- Příspěvky: 380
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?
Protože moje visco spojka ventilátoru dosloužila, nahradil jsem jí elektrickým ventilátorem. Dal jsem tam čidlo co spíná v rozmezí 97-92 stupně. Ještě s viscovrtulí jsem zkoušel měřit provozní teplotu motoru přídavným digi teploměrem a vyšla mi 70-95 stupňů podle režimu jízdy. Elektrický ventilátor se mi sepne jen při jízdě do dlouhého kopce a nebo při pomalém ježdění v terénu, zajímavé je že originální teploměr v přístrojovce se při teplotě kolem 50 stupňů dostane zhruba na půlku stupnice a tam už zůstane i když teplota stoupne skoro ke stovce. Když jsem ho zkoušel s vyndaným čidlem, které jsem zahříval mimo motor tak se normálně ručička dostávala až do červeného pole tak že je zřejmě v pořádku, čidlo přídavného teploměru jsem měl na stejném místě jako je originální čidlo tak že rozdíl teplot by měl být minimální. Víte někdo jaká je normální provozní teplota motoru 300 Tdi a nebo při jaké teplotě by měla spínat visco spojka orig ventilátoru? V manuálu jsem to nenašel. Díky
Defender 110 300Tdi automat.