#57
Příspěvek
od Neklan » 03 črc 2009 15:46
Jak už bylo psáno na začátku, je to spíš otázka marketingu, než skutečných schopností. LR třeba uvádí, že Disco 3 je SUV a sám mohu potvrdit (měl jsem jí 3 a půl roku), že má schopnosti skutečného offroadu. Tam, kde Def suverénně projede jenom se zkušeným offroaďákem za volantem, tam s D3 a prstem v nose projede začátečník. Samozřejmě je otázka, jak dlouho Disco 3 vydrží ježdění v těžkém terénu a vůbec tím nechci říct, že by bylo Disco 3 v terénu lepší než Def, není, protože je strašně těžké, velké a bojíte se o něho.
Co se týče pohodlí na silnici, srovnávání s limuzínami apod., tak snad jen tolik, že Disco 3 je podstatně pohodlnější než Rangie P38 a samozřejmě i Disco II. Tuhé nápravy mají na silnici své limity a jednoduše už z principu nemůžou být pohodlnější než dvojité lichoběžníky na D3. Hraje ale roli také, jak je které odpružení odladěné, pokud má nezávislé odpružení tvrdé pružiny i tlumiče, bude odskakovat klidně i hůř než tuhá náprava.
Moje zkušenost je taková, že současný velký Rangie L322 se v pohodlí velkým limuzínám hodně blíží a je to navíc daleko praktičtější a všestrannější auto.
Rangie Classic je skutečně považován, za prapředka SUV, nicméně v roce 1970, kdy byl představen, šlo především o to, aby v něm člověk nemusel jezdit v holinkách a montérkách, mohl s ním jet do města a občas dokonce i do divadla. Záměr byla univerzálnost, luxus přišel až o 15 let později, kdy se RRC začal prodávat na americkém trhu. Jinak je to poctivý offroad s podvozkem, na kterém byl později postaven Def (jenom se 100" rozvorem je přesně mezi Defem 90 a 110) a Disco 1. A jsme zase u toho marketingu. RRC a Disco 1 byly v roce 1989 (datum narození D1) technicky v podstatě totožná auta na stejném podvozku a dokonce s některými karosářskými díly shodnými (třeba přední dveře) a přesto každé mířilo k jiným zákazníkům za jiné peníze a do jiné části trhu.
Můj známý jezdí Patrolem, protože má mindrák ze svých necelých 170-ti cm výšky a v oblečení od Bushmana a za volantem Patrola v nejvyšší výbavě si připadá jako chlap. A ví prd o tom, jestli je to offroad nebo že to má obě nápravy tuhé, protože s tím v životě nebyl v terénu. Takhle prostě funguje trh, který si vymýšlí všechny ty svoje zkratky a v reálu je to nakonec jedno, hlavní je, aby byl člověk se svým autem spokojen a dokázalo mu splnit jeho potřeby.
Jezdím Classicem, protože je to ještě auto s duší (pokud se dá něco takového o autě napsat), mám ho rád a je mi jedno, jestli ho někdo bude nazývat prvním SUVéčkem nebo čistokrevným offroadem. Hlavně že je to Land Rover a vo tom to je...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250