Teoretické otázky na D2

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Teoretické otázky na D2

#1 Příspěvek od evil » 05 srp 2009 09:57

Ahoj lidi :wink:

Do včerejška jsem byl přesvěčený o tom, že jediná volba pro výběr příštího přibližovadla je RR P38. Náhoda tomu chtěla a měl jsem možnost si prolézt a přeměřit jedno Discovery 2. A ono by to taky šlo, asi by to dokonce byla i "prostorově lepší volba" :Sorry: ...čímž ovšem RR ještě nezatracuji 8)

Měl bych tedy na vás, zkušené uživatele, několik otázek:
  • Kolik to realisticky žere (nafta/benzín)? Zajímá mě hlavně režim Praha a dálnice. Nikde jinde prakticky nejezdím.
  • Za kolik se dá aktuálně sehnat D2 ve stavu "bez nutných investic"?
  • Ta jedna konkrétní D2, co jsem očumoval, byla V8 4i. Za jízdy po dosažení vyšších otáček (cca 2500+) se ozývalo takové "divné plechové šoulání", líp to popsat neumím ;-) něco jako setrvačník v dětských hračkách, ale s pomalejší rotací a větším průměrem. Při stání vozidla ne, při nižších rychlostech/otáčkách taky ne. Co to může být?
  • U benzínových D2: je možnost legální přestavby na LPG, aniž by člověk zabil kufr nádrží?
  • Jak jsou na tom obecně D2 s korozí?
Přivítám i odkazy na příslušná témata (nejdřív jsem hledal, ale nenašel nic relevantního).
Díky!

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Teoretické otázky na D2

#2 Příspěvek od MadTom » 05 srp 2009 11:34

Máme D2 TD5 r.v. 2001 a reálná spotřeba při klidné jízdě je 9,5l/100km, z vozíkem to bylo o 1l více, stejně jako na dovolené na Šumavě, kde auto bylo naložené až po střechu a ještě kola na dveřích od kufru a pomalu jsem jezdil jenom někdy a všude to bylo do kopců.
Co se týče pohodlí tak RR je lepší, ale pro mě to má malej kufr. Co se mi u D2 líbí je vzduchové pérování na zadní nápravě - výška auta není závislá na zatížení. Na ježdění po dálnici to moc není, ono to sice těch 130km/h + jede a docela ochotně a stabilně (pomáhá ACE - systém omezení naklánění v zatáčkách), ale all-terrain gumy na tyto rychlosti už nejsou to pravé. Nějaké více silniční nemám, abych mohl porovnat. Co se týče rozměrů ještě jedna drobnost - výška auta. Já jsem to ještě do grráže nezkoušel - mám tam moc jiných věcí, ale podle metru mám k dobru asi 3cm na projetí dveřma, což není moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Teoretické otázky na D2

#3 Příspěvek od Acon » 05 srp 2009 17:41

pred 1/5 rokom som kúpil DII TD5 2003. Bola drahšia ako sa reálne dá kúpiť, no presvedčil ma stav. Majiteľ s tým nikdy nebol mimo cestu, na karosérii ani škrabanec, interiér bez poškodenia, koberčeky neporušené, čisté, nepošlapané (+ sú k tomu kompletné textilné a gumové koberce + gumová podložka do kufra) ťažné bolo demontované lebo ho nepoužíval, servisná knižka bola doložená kompletnou zložkou faktúr (auto bolo na firmu), od všetkého domontovaného sú doklady (predný rám, záhradka, xenóny). Skrátka auto v bezchybnom stave v max. výbave (model HSE) s letným aj zimným obutím stálo 12 000,- €
Auto som hladal dlhšie a videl som + vozil sa vo viacerých RR a LR Disko, no ani jedno auto nebolo v tak perfektnom stave tak som priplatil. Určite sa dá kúpiť aj lacnejšie, hlavne teraz, keď kríza stlačila ceny dolu a predaj aj tak stojí. Ak by som počkal, možno by som aj ja kúpil lacnejšie, no v tom čase som mal kupca na moju 10r. Lanciu Kappu SW za 4300€ a to sa neodmieta. Hlavne keď teraz takú kúpim za 1000ku.
spotreba s automatom od 8,5 do 10,4l. Tú vyššiu som mal teraz keď som odjazdil cca 900km po slovenských horách čo bol síce nenáročný výlet, ale stále serpentíny, stúpania na 2-3ke, pomalá jazda starými dedinkami na 1-2...
Po dialnici jazdím tak 120 občas 130 no je to off a pri tých rýchlostiach točí skoro 3000ot.
Stabilita v zákrutách je pre mňa prekvapenie. Drží skvele, nenakláňa sa. Teraz jazdím na letných cestných michelinoch 255/60R16, no na jeseň obúvam BF AT 255/75.
Zatial sme s manželkou veľmi spokojný, dokonca som si všimol, že manželka pokukuje po základnom kempovom vybavení a strešnom stane, čo bola doteraz utópia.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#4 Příspěvek od default » 05 srp 2009 21:43

Ohledně spotřeby tady někde bylo přímo auditko na spotřebu. Můj "rekord" je 1064km na 87l nafty Shell WPower. Ale já jsem extremista - umím jezdit za málo.
Moje jediná přítelkyně dospěla k názoru, že auto je sice super, ale pohodlí nic moc. Přesto jsme zvládli v pohodě Francii (letos koncem ledna a začátkem února) na letních silničních gumách (Cooper). V pátek začalo sněžit a v sobotu měli smůlu skoro všichni. Bál jsem se víc než auto, ale s určitým pocitem uspokojení jsme předjížděli (cestou z nákupu - takže do kopce) různé Touaregy, AllRoady, X5, V90 a podobně - všichni nasazovali řetězy. Doma jsme se pak dozvěděli, že tam uvízli "tisíce" turistů kvúli sněhové kalamitě. Celková spotřeba po střechu naloženého auta na lyžařský maraton (Ája po dálnici i 160km/h - nikdo jí neřekl že tak rychle to nejede) cca 10,5l.
Ohledně koupě bych se opravdu nebál se podívat na mobile.de - s přihlášením tady jistě někdo poradí a ceny jsou OPRAVDU někde jinde
Upozorňuju že V8 MÁ zvuk :!:
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#5 Příspěvek od PavelU » 05 srp 2009 22:21

Jak se ti podařilo vyjet 87l nafty, jak velkou máš v autě nádrž?
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Zanzibar
Příspěvky: 1973
Registrován: 12 lis 2008 17:34
tel.: +420602286657
Bydliště: Běleč
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#6 Příspěvek od Zanzibar » 05 srp 2009 22:52

90 ltr. jako každá DII, před 3-mi týdny na cestě do Trogiru, v závěsu za Krytenem, při rychlosti kolem 120km/h, jsem měl spotřebu do 9 ltr/100 km. Poprvé, ale manželka taky umí jezdit ještě úsporněji. Možná proto, že jsem to moje Disco teprve zajel ( 85 tis. km po 6-ti letech ) :mrgreen: A hrdza ? Jako všechny LR ....
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#7 Příspěvek od zbynek » 06 srp 2009 09:08

Spotřeba: DII Td5 r.v. 99 automat město běžně 12 L dálnice plně naloženej, stř.stan, apod. 10,5 L
Taky jsem pořád řešil spotřebu, ale těžko můžeš od 2500 kg čekat nějakou úsporu. Za důležité považuji že se spotřeba nemění. A dojíždět nádrž na doraz (87L) mi nepříjde žádné hrdinství, spíš zbytečné hazardování s čerpadlem, což mi jistě mnozí potvrdí.
Jak pořád pročítám forum, tak jsem trochu vyplašenej z různých závad, ale auto už tři roky skvěle slouží bez zásadních problémů.
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#8 Příspěvek od default » 06 srp 2009 13:19

PavelU píše:Jak se ti podařilo vyjet 87l nafty, jak velkou máš v autě nádrž?
Nádrž je na 95l a ve skutečnosti se tam dá nalejt 97l, ale to už máš flek na blatníku.
Nejsem hrdina, jen nebyla v dohledu žádná Shellka. Taky mě nebaví stát u pumpy kvůli naftě za 500. Tak to dojedu a dám plnou.,.. Jinak mám stále plný kanystr 5l
Nejraději bych tam dal 130l nádrž. To bych pak k pumpě jezdil tak 1* za měsíc a to už se dá skousnout :lol:
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#9 Příspěvek od PavelU » 06 srp 2009 14:15

Tak to já mám asi nějakou malou nádrž, nebo dno plné bordelu, protože tam nedám víc jak 82l :roll: a to jenom jednou když mi došla nafta. Ne zě bych vyjížděl nádrž do sucha, většinou tankuju do plna tak 70l a míň, ale nejspíš se posunul plovák v nádrži a když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta. Nijak zásadně to neřeším, když je ručička na 1/4 tak tam dám plnou a jedu dál. :wink:

Spotřebu mám kolem 12l, automat, 32" kola, zvedlé o 3", těžká noha, klima puštěná i v zimě.... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Teoretické otázky na D2

#10 Příspěvek od evil » 06 srp 2009 14:28

PavelU píše:...když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta...
To mi připomíná můj poslední zážitek s informační elektronikou v autě (citroen): kontrolka sjetého brzdového obložení se rozsvítila v okamžiku, kdy za jízdy vypadly zbytečky brzdových destiček z brzdičů... :twisted: (Pozn.: bylo to cestou do servisu právě kvůli těm brzdám.)

Děkuji všem za reakce. Nenašel by se i nějaký provozovatel benzínového zázraku V8? ...i kvůli ostatním otázkám...

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#11 Příspěvek od PavelU » 06 srp 2009 14:32

Zkus kontaktovat Eliotta, má myslím i jednu V8 naprodej.

:arrow: http://land-rover.eliott.in/
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Hovez
Příspěvky: 84
Registrován: 09 lis 2008 23:46
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#12 Příspěvek od Hovez » 07 srp 2009 09:59

D2 TD5 2´´lift, BFG AT 245/75/16, pevnosťáky, prahy, naviják, světelná rampa a zahrádka na střeše a dovolená v Anglii (80% dálnice cca 120km/h) spotřeba v průměru 12 litrů. Když za sebou táhnu vozík a dva koně, tak po okreskách jedu někdy skoro za 15 litrů.

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Teoretické otázky na D2

#13 Příspěvek od pablo.gs » 07 srp 2009 13:50

Min. týden jsem přijel z Rumunska (3.200km) za 9,6/100. D2 TD5 2´lift, BFG AT 235/85/16, pevnostňák, naviják, šnorchl, zahrádka se světly, markýzou a střeš. boxem. Km měřeny podle GPS, jinak by to bylo vzhledem ke kolům o 9% víc. Jízda tak 10-110km/h. Spotřeba příjemně překvapila.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Teoretické otázky na D2

#14 Příspěvek od cyril » 07 srp 2009 16:19

Zdar Pablo... :shock: kde se my GS Adventuristi ještě nepotkáme.... :P (jenom tady 3ks - ty, já a Hovez :Pohoda: )Ještě jezdíš?
Jinak k tématu. TD5 2003 Facelift, automat, 2"lift, klima, šnorchl, AT BFG 245/75/16. Spotřeba teď přes výlet do Tater kdy jsme 2 DII najeli asi 1000km 11.8 litrů měřeno GPS. Renda na AT pneumatikách s manuálem jel něco málo přes 10L/100km. Jinak pokud jezdím víc po městě, úplně klidně si to vezme 14l/100km. Musím podotknout, že se rozjíždím normálně, ne na lakomce.... :wink: :!:
U D1 MT BFG 235/85/16, automat, klima,pevnosťák, naviják a další opičárny jedu pořád za 12l/100km. Samozřejmě pomaleji.
Přílohy
2xD2m.jpg
2xD2m.jpg (42.18 KiB) Zobrazeno 5510 x

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Teoretické otázky na D2

#15 Příspěvek od pablo.gs » 08 srp 2009 17:01

Zdar jak Brno! Nojo však je ten LR takovej vhodnej doplněk k Advenčru. Vlastně je to 2 stopý GéeSo. Zamořili jsme to tu solidně, včetně Afrik a Transalpů :Pohoda: Jinak jezdím pořád i když letos je toho míň, co mám DII mám nějak míň času. Ale GS nedám, GS forever 8) Určitě na nějaký LR akci pokecáme. :D
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Teoretické otázky na D2

#16 Příspěvek od cyril » 08 srp 2009 20:13

Jo jo, vypadá to že máme dokonce stejnou barvu D2ky.... :lol:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretické otázky na D2

#17 Příspěvek od eliott » 08 srp 2009 23:15

evil píše:
PavelU píše:...když se rozsvítila hladová kontrolka tak došla nafta...
To mi připomíná můj poslední zážitek s informační elektronikou v autě (citroen): kontrolka sjetého brzdového obložení se rozsvítila v okamžiku, kdy za jízdy vypadly zbytečky brzdových destiček z brzdičů... :twisted: (Pozn.: bylo to cestou do servisu právě kvůli těm brzdám.)

Děkuji všem za reakce. Nenašel by se i nějaký provozovatel benzínového zázraku V8? ...i kvůli ostatním otázkám...
V pondělí mi zavolej...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět