Světlost a tyč řízení?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

Světlost a tyč řízení?

#1 Příspěvek od Jarys » 05 čer 2007 23:40

Teď asi budu vypadat jako blb, ale můsím se zeptat. Při posledním jezdění jsem brutálně ohnul tu tyč, která spojuje pření kola jakoby kousek za diferenciálem. (do té doby jsem si ji nevšiml) Co je to za tyč a je jí tam třeba? Hodlám přizvednout podvozkem OLD MAN EMU, ale mám dojem, že ta tyč zůstane přesně v té výšce kde teď zrovna je. Tak na co celé to zvedání, když mi tam pak ve světlosti brání ta roura...? Jak se to řeší? Při zvedání se to nějak předělává?
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 06 čer 2007 06:22

Zvedání pomocí tvrdších per třeba OME, ti umožní získat více místa v podběhu.Tím pádem můžeš namontovat průměrově vyšší kola, než originál a tak dosáhneš větší světlosti pod nápravou a potažmo i pod celým autem.Jinak se samozřejmě prodávají i kryty řízení a spojovačky.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlost a tyč řízení?

#3 Příspěvek od Ken » 06 čer 2007 08:17

Jarys píše:Teď asi budu vypadat jako blb, ale můsím se zeptat. Při posledním jezdění jsem brutálně ohnul tu tyč, která spojuje pření kola jakoby kousek za diferenciálem. (do té doby jsem si ji nevšiml) Co je to za tyč a je jí tam třeba? Hodlám přizvednout podvozkem OLD MAN EMU, ale mám dojem, že ta tyč zůstane přesně v té výšce kde teď zrovna je. Tak na co celé to zvedání, když mi tam pak ve světlosti brání ta roura...? Jak se to řeší? Při zvedání se to nějak předělává?
Tu tyč znám taky moc dobře. Jestli jsi ji ohnul, tak po jejím narovnání by jsi měl navštívit geometrii, patrně budeš mít rozhozenou sbíhavost kol. Musíš si na koupit kryt. Já ji pro jistotu ještě nechal vyrobit z tvrdšího materiálu.
Land Rover Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od teslo » 06 čer 2007 10:42

o sa Ti ohla spojovacka( ta zadna tyc). Daju sa kupit spevnene verzie. Alebo ochrana spojovacky. Bud iba take akoby ocko( uchytene na diferenciale) v ktorom tyc chodi a to ocko jej nedovoli sa via ohnut, alebo zlab v ktorom chodi cela spojovacka.
V kazdom pripade akonahle tyc uz bola raz ohnuta, tak je uz oslabena.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#5 Příspěvek od Jarys » 06 čer 2007 17:11

Jo jo, tak to budu muset pořešit. Na tu geometrii jsem jel zrovna, přotože se mi rozbíhali kola každé na jinou stranu.
Ten kryt, to je jako ten kryt řízení, o kterém tu občas padne řeč? A Karle jak velké kola můžu nacpat na 2" lift aniž bych nějak stříhal a jinak zasahoval do karoserie? (pořád uvažuju, že koupím větší pneu na svoje 18"ráfky, ale všichni mně z toho zrazujou, jsem ale línej přehazovat kola, znáš to)
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

ASFIR

#6 Příspěvek od Miloš II » 06 čer 2007 17:31

Ten kryt vypadá takhle a koupíš to za slušnej peníz tu :idea: :lol: MilošII
http://www.stockundstein.de/dbcTrade/pr ... No=1&dbc=d
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od teslo » 06 čer 2007 17:36

Su dva kryty...
1. kryt tyce riadenia
Je to spredu taky najazdovy plech. Kryje tyc riadenia od domceka riadenia k naprave. Tyc riadenia ide paralelne s panhardskou tycou.
2. kryt spojovacky
Je zo zadnej strany napravy pod autom a nieje ho velmi vidno. Kryje spojenie laveho a praveho kolesa. A su to tie dva sposoby ktore som popisal.

Pokial ohnes tyc riadenia, tak sa stane to ze budes mat volant krivo, ale dokazes ist rovno. Pokial zohnes spojovacku, stane sa to co tebe( kolesa budes mat rozcapene).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Kryt řídící tyče

#8 Příspěvek od Miloš II » 06 čer 2007 17:50

Je to tenhle kus :idea: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#9 Příspěvek od karel » 07 čer 2007 06:33

Jarys píše: A Karle jak velké kola můžu nacpat na 2" lift aniž bych nějak stříhal a jinak zasahoval do karoserie? (pořád uvažuju, že koupím větší pneu na svoje 18"ráfky, ale všichni mně z toho zrazujou, jsem ale línej přehazovat kola, znáš to)
Miloš II má na své D2 2" OME v kombinaci s Ironmanem a obuté má Wranglery MTR 245/75/16 tedy 31" a nevšiml jsem si, že by někde drhnul. U D1 se dá jít i do 235/85/16 tedy 32". Víc ti může poradit i Stavros, který také zvedal.

Pokud jde o tvůj druhý dotaz tak bych do 18" nešel.Rozměry použitelných pneu a dezénů jsou značně omezené a navíc většinou mají nízký profil.

Dotaz tři: když nechceš přehazovat, tak si kup gumy kategorie AT, je to kompromis silnice terén 50:50 čili žádný extrém, ale použitelné celý rok.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#10 Příspěvek od RudaK » 07 čer 2007 18:25

karel píše:
Jarys píše: A Karle jak velké kola můžu nacpat na 2" lift aniž bych nějak stříhal a jinak zasahoval do karoserie? (pořád uvažuju, že koupím větší pneu na svoje 18"ráfky, ale všichni mně z toho zrazujou, jsem ale línej přehazovat kola, znáš to)
Miloš II má na své D2 2" OME v kombinaci s Ironmanem a obuté má Wranglery MTR 245/75/16 tedy 31" a nevšiml jsem si, že by někde drhnul. U D1 se dá jít i do 235/85/16 tedy 32". Víc ti může poradit i Stavros, který také zvedal.

Pokud jde o tvůj druhý dotaz tak bych do 18" nešel.Rozměry použitelných pneu a dezénů jsou značně omezené a navíc většinou mají nízký profil.

Dotaz tři: když nechceš přehazovat, tak si kup gumy kategorie AT, je to kompromis silnice terén 50:50 čili žádný extrém, ale použitelné celý rok.
Správný názor.Taky bych nechal menší disky a tím pádem můžeš dát pneu z vetším profilem.Já jsem moc na výběr u D3 neměl. :cry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#11 Příspěvek od Jarys » 08 črc 2007 23:13

Ty kryty řízení vypadají dobře, ale přesto mi z obrázku přijdě, že je ta spojovačka výš než na mém autě. Je to origo z LR nebu může už být nějak předělaná? Já když se z předu podívám pod auto, tak první vidím spodek předního difu a hned ve stejné úrovni spojovačku, což mi přijde hrozně nízko. A navíc jsem viděl spousty obrázků drsných Diskošek, kde ta tyč prostě není?
Disco mi zachránilo život

Potapěč

#12 Příspěvek od Potapěč » 08 črc 2007 23:48

Před difem není spojovačka, ale panhardka. :idea:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od teslo » 09 črc 2007 09:07

Zpredu vidis: 1, tyc riadenia 2, panhardku 3, napravu 4, spojovacku 5, zvysok zablateneho podvozku 8)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od teslo » 09 črc 2007 09:26

detail praveho uchytenia spojocaky:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od teslo » 09 črc 2007 09:27

detail laveho uchytenia spojovacky:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od teslo » 09 črc 2007 09:32

Sorry, za tolko prispevkov, ale nevedel som to dat do jedneho, tak ako som chcel...

Toto bol este seriovy podvozok na Range Rover Classic, tzn. rovnake ako Disco I, Def. Disko II je trosku odlisna, ale riadenie ma rovnake.
Naposledy upravil(a) teslo dne 09 črc 2007 09:42, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#17 Příspěvek od karel » 09 črc 2007 09:38

Krásná blátivá dekorace, ale i tak je to naprosto pochopitelné.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od default » 11 črc 2007 10:04

Z fotografii je jasne videt, ze cele rizeni drzi na bahne :lol:
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#19 Příspěvek od Jarys » 15 črc 2007 16:29

No a z obrázku číslo jedna je patrné, že spojovačka je z velké části několik cm pod nápravou skoro na úrovni diferáku... což je hodně velký nedostatek, který mně .... nebudu sprostý. Ale už mám přislíbeno od jednoho mechanika, že se na to mrkne a přihlouplé spojovačky mně zbaví....
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#20 Příspěvek od teslo » 15 črc 2007 21:02

Mas pravdu, ale nieje to take hrozne...teda v mojom pripade, nemozem povedat, ze jazdim ako neviniatko a doteraz som so spojovackou problem nemal...ale preventivne ju trosku upravit nieje zly napad...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět