Gas Diesel

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Gas Diesel

#1 Příspěvek od mr-tomas » 23 říj 2013 14:28

Při hledání možností jak dostat z 300Tdi trochu větší výkon bez patřičné kouřové clony jsem narazil na možnost použití LPG nebo CNG do diesela. U mechanického vstřiku to pouze o něco zvedne výkon o 10-25% s malou úsporou paliva. Je to dáno nemožností ovlivnění množství dodávané nafty. Dochází v motoru díky lepšímu prohoření nafty větší účinnosti. Ta je udávaná u samotné nafty 70-85%, zbytek nafty pak dohořívá ve výfuku. Při vstřiku LPG se zvedá účinnost na 95-98%. U motorů ovládaných řídící jednotkou, kde jde ovlivnit množství dodané nafty, lze dosáhnout i zajímavé úspory paliva, protože tam je nafta vstřikována jen v malém množství potřebném pro zapálení LPG, a zbylý podíl pak nahrazuje LPG.
A teď otázka, jak velké omezení by bylo pro takové auto při cestách po zahraničí, když pominu nemožnost třeba parkování ve veřejných garážích. Jak je to třeba s trajektem a podobně?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Gas Diesel

#2 Příspěvek od VencaZE » 23 říj 2013 19:26

Omezeni bude hlavne uvnitr, diky namontovane nadrzi. U osobnich aut jsem to jeste nevidel, ale nakladni Volva mají moznost dodatkove LPG.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Stanislav Bedi
Příspěvky: 111
Registrován: 08 kvě 2012 13:21
tel.: +421907444887
auto: P38 2.5TD
Bydliště: nitra

Re: Gas Diesel

#3 Příspěvek od Stanislav Bedi » 23 říj 2013 20:36

Do diezla lpg neviem ale cng je zemny plyn da sa to aj doma tankovat su cerpadla na to ale je pod tlakom 200 atmosfer a nadrze velmy velke a obmedzujuce priestor a malo cepaciek lpg je stlacene na 20 atmosfer mal som to v renaulte 21 a kufor ziadny radsej benzin a E85

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Gas Diesel

#4 Příspěvek od Acon » 23 říj 2013 20:50

to čo Ty hovoríš je alternatívne palivo miesto nafty. To o čom sa tu hovorí je vstrekovanie LPG spolu s naftou. Už tu o tom je jedno vlákno. Účel je popísaný vyššie
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Gas Diesel

#5 Příspěvek od fidzi » 23 říj 2013 22:59

98% účinnost? Hloupost. I ty standardní účinnosti jsou jinde, 45-50% dosahují ty nejlepší diesely. Dieselgas není nic převratného, je to hlavně u kamionů. Účinnost to zvýší max. o pár procent.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Odpovědět