300 Tdi niekedy divne dymí

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

300 Tdi niekedy divne dymí

#1 Příspěvek od lopik » 09 led 2014 08:11

ahojte,
už dlhšiu dobu si všímam zvláštny jav a neviem si ho vysvetliť

keď idem dolu kopcom, tak že brzdím motorom, všetko ok, následne klesanie skončí a treba pridať plyn do stúpania, po pridaní plynu ide nasledujúcu chvíľu z výfuku hustý biely až bielomodrý dym, trvá to zhruba pol minúty kým sa to vydymí, potom to prestane...

iný príklad: klesanie (miernejšie), ale pri brzdení motorom auto spomaľuje, aby som udržal rýchlosť treba veľmi jemne pridať - auto dymí tak ako vyššie opísané (motor je minimálne zaťažený, v podstate len pomáha udržať rýchlosť auta idúceho dolu kopcom), dám nohu z plynu preč - žiadny dym

ďalší príklad: šiel som dolu dolinou, asi 10 km, asfaltová cesta, celý čas mierne klesanie, na neutráli auto moc nehcelo ísť takže som mal zaradenú rýchlosť a mierne pridaný plyn, celý čas (10 km) to husto bielo dymylo, motor bol opäť len minimálne zaťažený, po príchode na normálne cesty, kde som pridal a motor bol normálne v záťaži, dym sa po pol minúte vyčistil na bežný priehľadný slabo badateľný

premýšľam nad tým ale neviem prísť na príčinu takéhoto správania, motor inak funguje normálne, spoľahlivo, žiadny problém s ním nie je...

je to bežné pre motor 300Tdi? máte niekto podobnú skúsenosť? čo by mohlo byť príčinou?

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#2 Příspěvek od Kusto » 09 led 2014 08:22

lopik píše:ahojte,
už dlhšiu dobu si všímam zvláštny jav a neviem si ho vysvetliť

keď idem dolu kopcom, tak že brzdím motorom, všetko ok, následne klesanie skončí a treba pridať plyn do stúpania, po pridaní plynu ide nasledujúcu chvíľu z výfuku hustý biely až bielomodrý dym, trvá to zhruba pol minúty kým sa to vydymí, potom to prestane...

iný príklad: klesanie (miernejšie), ale pri brzdení motorom auto spomaľuje, aby som udržal rýchlosť treba veľmi jemne pridať - auto dymí tak ako vyššie opísané (motor je minimálne zaťažený, v podstate len pomáha udržať rýchlosť auta idúceho dolu kopcom), dám nohu z plynu preč - žiadny dym

ďalší príklad: šiel som dolu dolinou, asi 10 km, asfaltová cesta, celý čas mierne klesanie, na neutráli auto moc nehcelo ísť takže som mal zaradenú rýchlosť a mierne pridaný plyn, celý čas (10 km) to husto bielo dymylo, motor bol opäť len minimálne zaťažený, po príchode na normálne cesty, kde som pridal a motor bol normálne v záťaži, dym sa po pol minúte vyčistil na bežný priehľadný slabo badateľný

premýšľam nad tým ale neviem prísť na príčinu takéhoto správania, motor inak funguje normálne, spoľahlivo, žiadny problém s ním nie je...

je to bežné pre motor 300Tdi? máte niekto podobnú skúsenosť? čo by mohlo byť príčinou?
Řešil jsem podobný problém a byli to spadlé tlaky na vstřikovačích.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#3 Příspěvek od MOPADŽI » 09 led 2014 08:32

Jo jo 300kilo, to u Td5 neznáme :mrgreen:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#4 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 08:46

MOPADŽI píše:Jo jo 300kilo, to u Td5 neznáme :mrgreen:
Vstřiky nebo vstřikovací čerpadlo na repasi... u motorů, které mají najeto tolik, že by TD5 byl už dávno po smrti... ;)
Country boy...

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#5 Příspěvek od MOPADŽI » 09 led 2014 08:52

Rover píše:
MOPADŽI píše:Jo jo 300kilo, to u Td5 neznáme :mrgreen:
Vstřiky nebo vstřikovací čerpadlo na repasi... u motorů, které mají najeto tolik, že by TD5 byl už dávno po smrti... ;)
A zase tu máme nekonečnou diskuzi Ivane :mrgreen:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#6 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 09:41

No to je přece jasný Jardo... :)))
Country boy...

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#7 Příspěvek od lopik » 09 led 2014 14:16

Kusto píše:Řešil jsem podobný problém a byli to spadlé tlaky na vstřikovačích.
čo to znamená spadlý tlak? to je vecou čerpadla, že dáva slabý tlak?
Rover píše:Vstřiky nebo vstřikovací čerpadlo na repasi... u motorů, které mají najeto tolik, že by TD5 byl už dávno po smrti... ;)
ono to zas až tak moc najazdené nemá, dalo by sa povedať, že tesne po zábehu :) , necelých 190 tisíc...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#8 Příspěvek od DanoDEF » 09 led 2014 14:37

MOPADŽI píše:A zase tu máme nekonečnou diskuzi Ivane :mrgreen:
... tak tak TD5 :yes
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#9 Příspěvek od MadTom » 09 led 2014 14:50

K těm vstřikovačům na 300ku - spadlé tlaky mohou znamenat, že se vstřikovače otevírají při špatném - nižším tlaku než mají, a tím pádem špatně rozprašují naftu a ono špatně hoří. V extrémním případě může nafta až ukapávat a propálit píst.
Řešením je vstřikovače vyndat, dát na stolici, otestovat a případně zrepasovat - to se vstřikovač rozebere a vymění se v něm tryska, a následně se seřídí otvírací tlak. Oproti common rail vstřikovačů tohle jde normálně udělat a nestojí to moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#10 Příspěvek od dava » 09 led 2014 14:56

No, vidím to teda spíš na turbo, ale třeba se pletu. S kopce nemá protitlak a z ložiska se dostává olej , přidáš a vyfoukne ho do motoru. Docela normoš. Druhá věc že se takhle chovaj někdy intercoolery, pokud je zima, kondenzujou a po nástupu turba to prskne do válců .-Jen pro zajímavost
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#11 Příspěvek od PavelU » 09 led 2014 15:01

A co teplota motoru, nepadá ti... :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#12 Příspěvek od lopik » 09 led 2014 15:10

pri dlhšom brzdení motorom teplota trochu padá
napríklad keď idem cez nejaký horský prechod, smerom hore to pekne kúri (topí), smerom dolu je cítiť, že to trochu chladne, taktiež na ručičke teplomera vidieť malý pokles teploty, teda hlavne teraz v zime
ale toto som považoval za bežnú vlastnosť Tdi motora, že keď nie je v zábere nevyrobí toľko tepla...

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#13 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 15:17

To je normální...

Nech si udělat ty vstriky jak píše MadTom. Pokud by to nepomohlo tak si nech udělat čerpadlo. Takhle jsem to řešil u třech tristovek... U prověřeného Bosch servisu.
Country boy...

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#14 Příspěvek od VencaZE » 09 led 2014 17:18

Já mám jiny motor nez predchozi soutezici, ale měl jsem stejny priznaky jako lopik a navic jeste mi to kourilo modre pri volnobehu. Lopik pise ze to kouri trochu do modra, to znamena ze spotreba oleje.
Pokud jde turbem- bude silne zaolejovana hadice na vytlaku. Dal se olej muze dostat přes simerinky na ventilech a pak už jen (bohuzel) kolem pistů. Ale to by mu zas melo kourit stale když jde kopcem dolu, ne jen po pridani plynu.
Kdyby to mely byt vstriky, tak by to kourilo spis cerne- nedostatecne spalena nafta ne ?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#15 Příspěvek od Kusto » 09 led 2014 17:43

Mě to kouřilo bíle a vyřešili to právě vstřiky :ty jeden...:

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 626
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#16 Příspěvek od forester » 09 led 2014 19:07

No začneme takto:Koľko oleja doleješ na 1000 km?
Koľko si najazdil kilometrov na nekvalitnú naftu bez kontroly vstrekovačov?
Hrabal sa niekto v motore v poslednom čase?
Kedy boli robené rozvody?
Netratí sa ti voda?
To je otázok,čo?V nedeľu to kukneme,neboj. :hand :beer
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#17 Příspěvek od lopik » 10 led 2014 07:27

forester píše: Koľko oleja doleješ na 1000 km? odhadom asi tak liter na 10 000 km
Koľko si najazdil kilometrov na nekvalitnú naftu bez kontroly vstrekovačov? najazdil som 16 tisíc; nekvalitu nafty posúdiť neviem, slovenská, ruská, ukrajinská či maďarská - vždy zo stojanu; vstrekovače som nekontroloval nikdy
Hrabal sa niekto v motore v poslednom čase? nie, posledných 16 tisíc km žiadny zásah okrem výmeny oleja
Kedy boli robené rozvody? pred 16 tisíc km
Netratí sa ti voda? ak náhodou tak v nebadateľnom množstve

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#18 Příspěvek od dava » 10 led 2014 11:54

Hm, sundej gumovou hadici od turba (směrem k motoru, ne k filtru) a nakoukni jak moc je tam oleje. Mastný to bude vždycky, ale nemělo by tam nikde být vidět vrstvu, aby kapal z hadice, nebo dělal louži v ohybu hadice. Vstřiky udělej, je to hodně muziky za málo peněz, ale dobře si rozmysli komu je dáš udělat, aby to nebylo marný. Optej se napřed v okolí lidí, kteří opravdu vědí která bije. Vstřiky dělá skoro každej, ale věřit se dá jen málo komu
Naposledy upravil(a) dava dne 10 led 2014 15:01, celkem upraveno 2 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#19 Příspěvek od lopik » 10 led 2014 14:52

ďakujem, ďakujem za všetky rady aj názory, bude tak, začnem kontrolou/nastavením vstrekovačov a potom sa uvidí...

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: 300 Tdi niekedy divne dymí

#20 Příspěvek od dava » 10 led 2014 15:18

Ještě by stál za úvahu možná EGR ventil, jestli tam je. Míchá zplodiny do sání, právě hlavně při deceleraci a volnoběhu nejvíc, asi bych ho zaslepil a fertig.
Zaslepit ne ovládání, ale přímo na sání, nebo kde je, to ti poradí ti kdo ten motor líp znají, já mám TD5. Ale EGR zavírám na všem co koupím, je to věc akorát na špínu (saze) v sání a nic z toho, pokud nechodí jak má tak výrazně sníží výkon protože když nezavírá, padá tlak za turbem, pouští to do vejfuku. Turbo se pak přetáčí a jde brzy do kopru. U aut kolem 200 tisíc najeto už bych řekl že spolehlivě nedrží tlak, nebo jak kdy, protože je vyklepanej v dosedací ploše a ovládací ventil už taky má svoje za sebou.
Výměna za novej komplet je dle mýho soudu marná investice, ale nechat ho tam je třeba kvůli STK. Negativní vliv zaslepení na emise při STK se mi nepotvrdil u žádnýho z aut co jsem měl nebo dělal, přesto že to někde píšou, kontrolou jsem vždycky prošel se zaslepeným v klidu.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět