D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Moderátor: Miky_CZ
D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Nejdříve prošlápneš spojkový pedál a pak pedál nejde sešlápnout.Docela sranda
Někde jsem se tady na foru dočetl,že rychlostku spojuje s motorem 12 šroubů,je jich 13 ten vrchní je za trest a nebudu ho tam dávat.Přítlačák a lamela byly málo opotřebené s toho jsem usoudil,že bývalý majitel to vyměnil a páku ne.Vyměnil jsem to stejně všechno i když lamela byla proti nové jen o 1mm slabší,páku jsem koupil raději vystuženou plechem.Když už jsem měl odpojen výfuk zaslepil jsem erg ventil a vyměnil těsnění pod saním a výfukem tekl tam olej ze sání,ten prostřední spodní šroub tedy matka samojistící šlo to i se šteftem dělal jsem ho tak hodinu to je teda prima zábáva 
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Ted mam po nekolikadennim mordovani taky hlavni i pridavnou prevodovku venku a myslim, ze tam je sroubu (a matek) vic, myslim ze 14 nebo 15, mas recht ze ta horni matka ......... ty slova, co jsem ji dal behem jejiho povolovani si radeji necham pro sebe
. No oni vlastne vsechny tri horni sly na
Spis kdyz koukam na ty fotky, tak premyslim, ze bych tu vidlicku taky koupil novou, nebo v HD, pro jistotu
Nerad bych si tu drinu zopakoval 
Spis kdyz koukam na ty fotky, tak premyslim, ze bych tu vidlicku taky koupil novou, nebo v HD, pro jistotu
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Tvl další námět co zkontrolovat, až to budu rozdělávat.
A pak že Lr jsou olejničky,, pač tohle by se u olejničky určo nestalo
A pak že Lr jsou olejničky,, pač tohle by se u olejničky určo nestalo
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
ty horní šrouby...3 dlouhý nástavce, kloub na golu, čelovka a de to celkem v poho...ještě pomůže přizvednout trochu motor vepředu, je tam pak víc místa... 
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Tu spojkovou páku doporučuji určitě vyměnit,nebo ji vyztužit plechem,HD je taky vyztužená plechem jiný rozdíl nevidím.Těch matek je tam 13 dvakrát jsem to počítal,poněvadž tady někdo napsal 12 tak jsme s kamarádem po 12 vyndaných matkách začaly převodovku rvát ven a fakt to nešlo
S tím motorem to je pravda nebo zkusit pustit si převodovku trochu níž.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Pravda, je jich tam 13, pac ty dalsi dva, co jsem napocital, drzi spojkovy valec 
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Kdyz uz teda plevelim vlakno ... Nejak se mi nezda zajisteni spojkoveho loziska k vidlicce jen takovym tim jednim mrnavym plastovym ,,U-ckem" viz odkaz. Vazne lozisko na nicem jinem nedrzi? Mam z toho trochu obavu, kdyz uz je pracne prevodovka dole, abych ji zase nesundaval
http://www.mm-4x4.com/8--defender-200-t ... 4554-p.asp
http://www.mm-4x4.com/8--defender-200-t ... 4554-p.asp
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
to je jen "montážní zajištění" jinak ložisko nic nedrží
discovery 1
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
jj přesně tak,taky jsme to nechápaly je to asi k zajištění kamenů při montáži,to ložisko nemůže s kamenů spadnout.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Dotaz ke spojce:
Včera při popojíždění v koloně kolem Brna začalo jít řazení hůř, pak začala pískat a nakonec jsem nezařadil
Pod autem jsem našel trochu čistého oleje, mohla to být i brzdovka a nemusela být moje, protože když jsem stál pak jinde, nebylo tam nic a kolem spojkového válce bylo sucho.
Nádobka byla plná, jen zahřátá.
Při vyšlápnutí pedálu spojka píská, zařadit nejde, při zastaveném motoru ano (klasika).
Spojka má najeto cca 4000 km, páka HD a při té předchozí poruše to bylo okamžitě, teď postupně....
Sjetá lamela by při těch km být neměla, páka HD by taky neměla vydržet tak málo.....
Vážně mi nezbývá než sundat převodovku a vše zase vyměnit (když už to bude dole)?
Nebo může být problém někde jinde - spojkový válec a pod?
Včera při popojíždění v koloně kolem Brna začalo jít řazení hůř, pak začala pískat a nakonec jsem nezařadil
Pod autem jsem našel trochu čistého oleje, mohla to být i brzdovka a nemusela být moje, protože když jsem stál pak jinde, nebylo tam nic a kolem spojkového válce bylo sucho.
Nádobka byla plná, jen zahřátá.
Při vyšlápnutí pedálu spojka píská, zařadit nejde, při zastaveném motoru ano (klasika).
Spojka má najeto cca 4000 km, páka HD a při té předchozí poruše to bylo okamžitě, teď postupně....
Sjetá lamela by při těch km být neměla, páka HD by taky neměla vydržet tak málo.....
Vážně mi nezbývá než sundat převodovku a vše zase vyměnit (když už to bude dole)?
Nebo může být problém někde jinde - spojkový válec a pod?
Discovery je životní styl.
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Dnes sa mi ztalo 5o iste spojka valeo 3tyzdne plus hd paka spojky aj nove valce a dnes znova jeden povolil ten s nqdobkou:-)
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Steve: Asi se ti to přidřelo na pouzdru v klikovce..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Jde s tím něco dělat bez rozebrání?VencaZE píše:Steve: Asi se ti to přidřelo na pouzdru v klikovce..
Nemohlo se to přidřít jen horkem?
Už předtím se mi nějak moc nechtěl vracet pedál spojky - prý je slabá pružina, ale jestli se to přidíralo....
Discovery je životní styl.
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Bohužel, jestli je to přidřený v pouzdru v klice do kterého jde hřídel převodovky, tak bude muset převodovka dolu a pouzdro vyměnit. Tvůj popis tomu odpovídá. Ale s vracením spojky tohle nemá nic společnýho. Když je motor vypnutý, zařazená jednička, sešlápnutá spojka, co se stane?
Škoda že jsi to neudělal, to pouzdro stojí 30kč nebo tak nějak.
Škoda že jsi to neudělal, to pouzdro stojí 30kč nebo tak nějak.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
1) Takže jestli to správně chápu, tak pouzdro je součást motoru a sundáním převodovky se k výměně dostanu.VencaZE píše:Bohužel, jestli je to přidřený v pouzdru v klice do kterého jde hřídel převodovky, tak bude muset převodovka dolu a pouzdro vyměnit. Tvůj popis tomu odpovídá. Ale s vracením spojky tohle nemá nic společnýho. Když je motor vypnutý, zařazená jednička, sešlápnutá spojka, co se stane?
Škoda že jsi to neudělal, to pouzdro stojí 30kč nebo tak nějak.
K opravě by nemělo být nutné kupovat novou spojkovou sadu. Nebo raději ano, pro sichr kdyby něco? Nebo rovnou vše zase vyměnit, když už to bude rozebrané?
2) Když je motor vypnutý, lze řadit normálně, takže si myslím, že v pouzdru to chodí....? Nejde zařadit po nastartování.
3) Netušil jsem, že je vhodné to vyměnit, tehdy jsem se tady na fóru ptal. Navíc - nechal jsem si to vyměnit v servisu, takže jsem u výměny nebyl, bohužel.
Discovery je životní styl.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Původně jsem si myslel, že je to přidřené v pouzdru mezi lamelou a kotoučem, jestli tedy nahlížím na fotku u prvního příspěvku původního tazatele.
Discovery je životní styl.
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Jj, budeš muset ještě odmontovat přítlačák s lamelou.
Na to chování při startu se zařazenou rychlostí se ptám proto, aby se vyloučila jiná závada, třeba nedostatečně vypnutá spojka- zavzdušněná, ale to by to nehvízdalo.
Hvízdat může jedině spojkový ložisko, nebo pouzdro v klice. Obojí znamená demontáž převodovky.
Při vypnutým motoru jde řadit normálně i kdyby tam žádná spojka nebyla
.
No to pouzdro se nutně měnit nemusí, ale za tu cenu to má smysl. Ostatní komponenty spojky máš nový, to tam samozř všechno zůstane. Pak se ještě různí názory na to, jestli to pouzdro přimáznout nebo ne. Já ho lehce přimazávám měděnou vazelínou.
Na to chování při startu se zařazenou rychlostí se ptám proto, aby se vyloučila jiná závada, třeba nedostatečně vypnutá spojka- zavzdušněná, ale to by to nehvízdalo.
Hvízdat může jedině spojkový ložisko, nebo pouzdro v klice. Obojí znamená demontáž převodovky.
Při vypnutým motoru jde řadit normálně i kdyby tam žádná spojka nebyla
No to pouzdro se nutně měnit nemusí, ale za tu cenu to má smysl. Ostatní komponenty spojky máš nový, to tam samozř všechno zůstane. Pak se ještě různí názory na to, jestli to pouzdro přimáznout nebo ne. Já ho lehce přimazávám měděnou vazelínou.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- VencaZE
- Příspěvky: 3614
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Může být, ale ložisko máš nový ne? Navíc tohle by se projevovalo obtížným chodem pedálu, nebo nevracením se spojky.Steve píše:Původně jsem si myslel, že je to přidřené v pouzdru mezi lamelou a kotoučem, jestli tedy nahlížím na fotku u prvního příspěvku původního tazatele.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Při běžícím motoru jsem vyšlápl spojku a začala pískat, i když jsem ani nezkoušel řadit - stejně to nešlo.
Stejně to nemělo smysl, takže jsem ji pak už nevyšlapával.
Rozjezd tedy buď na startér (fuj!) nebo jsem natvrdo tlačil šaltpáku do rychlosti, bez plynu, auto se pomaloučku pohnulo dopředu (přítlačák asi mírně zabíral) a po nabrání "rychlosti" zaskočila jednička, pak teprve plyn. Podobně jsem řadil i další kvalty, jako v automatu, bez levé nohy
Při popojíždění v koleně fakt bezva věc.....
Takže to vypadá, že tak jako tak je nutno sundat převodovku (zvedák, dva chlapi a trpělivost), vyměnit jen pouzdro.
Taky bych to máznul, ačkoliv to bronz nevyžaduje, asi to chce nějakou "teplotní" vazelínu, ne?
Lanďák je neustále všude mastný, takže není důvod, aby uvnitř byl suchý
Stejně to nemělo smysl, takže jsem ji pak už nevyšlapával.
Rozjezd tedy buď na startér (fuj!) nebo jsem natvrdo tlačil šaltpáku do rychlosti, bez plynu, auto se pomaloučku pohnulo dopředu (přítlačák asi mírně zabíral) a po nabrání "rychlosti" zaskočila jednička, pak teprve plyn. Podobně jsem řadil i další kvalty, jako v automatu, bez levé nohy
Při popojíždění v koleně fakt bezva věc.....
Takže to vypadá, že tak jako tak je nutno sundat převodovku (zvedák, dva chlapi a trpělivost), vyměnit jen pouzdro.
Taky bych to máznul, ačkoliv to bronz nevyžaduje, asi to chce nějakou "teplotní" vazelínu, ne?
Lanďák je neustále všude mastný, takže není důvod, aby uvnitř byl suchý
Discovery je životní styl.