No super!libovka píše:Na to nepotřebuješ VIN.Dá se to najít i normálně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _electr-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
elektrický příhřev
Moderátor: Acon
Re: elektrický příhřev
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
Re: elektrický příhřev
tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě
http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743
Mob. 739 491 743
Re: elektrický příhřev
No to je ale "závislé" topení - od 220VTatar píše:tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě
http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
Re: elektrický příhřev
pokud stojíš u baráku tak je to lepší a ráno máš už auto vyhřátý
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743
Mob. 739 491 743
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrický příhřev
Nebo musíš vozit centrálu... 
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: elektrický příhřev
Já vím, právě to mám ale na mysli.MadTom píše:Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Nahřát u baráku (garáž nemám), start je pak mnohem lepší a i motor tak netrpí. Netrvá tak dlouho než zmrzlý motor najede na rozumnou teplotu a topí.
Je mi jasné, že 12V je mobilní záležitost, ale v zimě vycucávat i tak dost trpící baterku je mi proti srsti.
Mimochodem - co česká verze - zadeklovat chladič na zimu kusem kartonu?
Discovery je životní styl.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: elektrický příhřev
Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce 
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: elektrický příhřev
Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili.
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili.
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: elektrický příhřev
Mě jde právě o to, abych snadněji nastartoval (teplý) motor, o topení v podstatě strach nemám, jen aby netrpěl zmrzlý motor a baterka.MadTom píše:Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili.![]()
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Začátek prosince, pořád je ještě kalendářně podzim (!) a takové mrazy. Kdo ví, jak v zimě bude ještě mrznout....
Fidzi: Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce
Ne, že by špatně topilo (i když zrovna v poslední době to zlobilo), ale myslím, že není moc nutné v mrazech chladit motor.
Discovery je životní styl.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: elektrický příhřev
Jenom k tomu startování - u nás bylo minutý týden -12stC a TD5ka chytla na dvě otočení motorem, bez toho, že by měla jediný funkční žhavič. A to ještě podezřívám laděnou jednotku, že to trošku hůře chytá, protože i za tepla to trvá asi o půl otáčky motoru déle.
chce to mít v pořádku baterku (má tam nějakou starou 75Ah) a startér (kontakty jsem měnil poslepu na autě, protože jsem startér nebyl schopnej vyndat - tedy povolit šrouby) - řekl bych že ideální příprava na zimu.
chce to mít v pořádku baterku (má tam nějakou starou 75Ah) a startér (kontakty jsem měnil poslepu na autě, protože jsem startér nebyl schopnej vyndat - tedy povolit šrouby) - řekl bych že ideální příprava na zimu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: elektrický příhřev
Jasně.
Novou baterku jsem dával přesně před rokem, když uhodily první mrazy, za "normálních" podmínek auto chytá hned, ale....
prostě to startování za velkých mrazů je záhul po baterku i pro motor .
Proto bych si to chtěl usnadnit a mít jistotu, že to nebudu trápit a chytne to hned, nehledě na životnost "všeho".
Novou baterku jsem dával přesně před rokem, když uhodily první mrazy, za "normálních" podmínek auto chytá hned, ale....
prostě to startování za velkých mrazů je záhul po baterku i pro motor .
Proto bych si to chtěl usnadnit a mít jistotu, že to nebudu trápit a chytne to hned, nehledě na životnost "všeho".
Discovery je životní styl.
Re: elektrický příhřev
si myslím že jediný způsob je buď ohřev na 220V nebo vodní bufík, pokud chceš při jízdě auto rychle ohřát za jízdy pak je
vhodný ten elektrický příhřev, má ho i oktávka v dieselu, na hlavě je takový průtokoví bazmek a jsou do toho napraný tři žhavící svíčky
vhodný ten elektrický příhřev, má ho i oktávka v dieselu, na hlavě je takový průtokoví bazmek a jsou do toho napraný tři žhavící svíčky
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743
Mob. 739 491 743
Re: elektrický příhřev
Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit" 
Discovery je životní styl.
- hrabe
- Příspěvky: 612
- Registrován: 10 říj 2009 18:35
- tel.: 00421903849869
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Púchov
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektrický příhřev
[quote="Steve"]Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit"
[/quote
Mám tam dekl už měsíc a pohoda. Nechtělo se mi dávat dolů vrtuli. Samo že jedno očko stále na budíku.
Mám tam dekl už měsíc a pohoda. Nechtělo se mi dávat dolů vrtuli. Samo že jedno očko stále na budíku.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: elektrický příhřev
Už to začíná být pomalu zase docela aktuální. Dodělával někdo ten příhřev pomocí těch žhaviček? Na výrobu je to celkem jednoduchý, vyšlo by to na pár stovek i s ŘJ. (zapnutí po nastartování, vypnutí po dosažení teploty x, nezapínání při venkovní teplotě vyšší než x). Jde o to, že když se s tím budu už dělat, tak jestli jsou to řešení se žhavičkama funkční. Pro zájemce by bylo možný udělat víc kusů.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: elektrický příhřev
Třeba např. Ford Focus má ten příhřev na ty žhavící svíčky řešenej docela dobře.Má jen nátrubek se dvěma svíčkama a dá se vsadit mezi hadice.Takže je to bez vymýšlení a předělávání.Stačí říznout hadici do topení,tam to vsadit a jen dodělat elektriku.