elektrický příhřev

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: elektrický příhřev

#21 Příspěvek od Jacko » 12 pro 2010 09:01

libovka píše:Na to nepotřebuješ VIN.Dá se to najít i normálně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _electr-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
No super! :yes
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
Tatar
Příspěvky: 627
Registrován: 22 dub 2008 00:53
Bydliště: LITOMĚŘICE

Re: elektrický příhřev

#22 Příspěvek od Tatar » 12 pro 2010 12:29

tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě

http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: elektrický příhřev

#23 Příspěvek od Jacko » 12 pro 2010 13:06

Tatar píše:tady jsem něco našel a mám pocit že je to i ve správném autě

http://aukro.cz/item1362447918_nezavisle_topeni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No to je ale "závislé" topení - od 220V :roll:
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
Tatar
Příspěvky: 627
Registrován: 22 dub 2008 00:53
Bydliště: LITOMĚŘICE

Re: elektrický příhřev

#24 Příspěvek od Tatar » 12 pro 2010 19:47

pokud stojíš u baráku tak je to lepší a ráno máš už auto vyhřátý
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický příhřev

#25 Příspěvek od PavelU » 12 pro 2010 19:49

Nebo musíš vozit centrálu... :mrgreen:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: elektrický příhřev

#26 Příspěvek od Steve » 13 pro 2010 16:30

MadTom píše:Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Já vím, právě to mám ale na mysli.
Nahřát u baráku (garáž nemám), start je pak mnohem lepší a i motor tak netrpí. Netrvá tak dlouho než zmrzlý motor najede na rozumnou teplotu a topí.
Je mi jasné, že 12V je mobilní záležitost, ale v zimě vycucávat i tak dost trpící baterku je mi proti srsti.

Mimochodem - co česká verze - zadeklovat chladič na zimu kusem kartonu?
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: elektrický příhřev

#27 Příspěvek od fidzi » 13 pro 2010 17:09

Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce :)
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: elektrický příhřev

#28 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2010 17:51

Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili. :mrgreen:
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: elektrický příhřev

#29 Příspěvek od Steve » 13 pro 2010 18:19

MadTom píše:Jenom ještě upřesním - to vycucávání baterky není moc problém - ono se ten 12V příhřev zapne, až běží motor.
Nahřát auto na 230V je určitě lepší, akorát bych musel na sídlišti stát u garáže a to by mě vzhledem k její poloze skoro na křižovatce asi zahlušili. :mrgreen:
Tahle elektrická věc pomůže navodit v kabině rychleji přijemný pocit tepla. O víkendu bylo kolem nuly, ale i tak se auto ohřálo a pořádně začalo topit až po 20km - nic moc.
Kryt před chladič by asi pomohl, stejně jako náhrada mechanické vrtule elektickou spínanou.
Náklaďáky co mají mechanicky hnané vrtule chladiče taky mívaly (a možná ještě mívají) žaluzie, kterýma jde chladič přivřít.
Mě jde právě o to, abych snadněji nastartoval (teplý) motor, o topení v podstatě strach nemám, jen aby netrpěl zmrzlý motor a baterka.
Začátek prosince, pořád je ještě kalendářně podzim (!) a takové mrazy. Kdo ví, jak v zimě bude ještě mrznout....

Fidzi: Tobě Disko I špatně topí? Jako proti benzíňákům co máme to není sláva, ale mě jde vlažnej vzduch už po 1km a tak po 4km je skoro na půlce
Ne, že by špatně topilo (i když zrovna v poslední době to zlobilo), ale myslím, že není moc nutné v mrazech chladit motor.
Discovery je životní styl.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: elektrický příhřev

#30 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2010 19:16

Jenom k tomu startování - u nás bylo minutý týden -12stC a TD5ka chytla na dvě otočení motorem, bez toho, že by měla jediný funkční žhavič. A to ještě podezřívám laděnou jednotku, že to trošku hůře chytá, protože i za tepla to trvá asi o půl otáčky motoru déle.
chce to mít v pořádku baterku (má tam nějakou starou 75Ah) a startér (kontakty jsem měnil poslepu na autě, protože jsem startér nebyl schopnej vyndat - tedy povolit šrouby) - řekl bych že ideální příprava na zimu. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: elektrický příhřev

#31 Příspěvek od Steve » 13 pro 2010 21:34

Jasně.
Novou baterku jsem dával přesně před rokem, když uhodily první mrazy, za "normálních" podmínek auto chytá hned, ale....
prostě to startování za velkých mrazů je záhul po baterku i pro motor . :mrk
Proto bych si to chtěl usnadnit a mít jistotu, že to nebudu trápit a chytne to hned, nehledě na životnost "všeho". :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Tatar
Příspěvky: 627
Registrován: 22 dub 2008 00:53
Bydliště: LITOMĚŘICE

Re: elektrický příhřev

#32 Příspěvek od Tatar » 14 pro 2010 22:50

si myslím že jediný způsob je buď ohřev na 220V nebo vodní bufík, pokud chceš při jízdě auto rychle ohřát za jízdy pak je
vhodný ten elektrický příhřev, má ho i oktávka v dieselu, na hlavě je takový průtokoví bazmek a jsou do toho napraný tři žhavící svíčky
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: elektrický příhřev

#33 Příspěvek od Steve » 15 pro 2010 20:09

Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit" :D
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
hrabe
Příspěvky: 612
Registrován: 10 říj 2009 18:35
tel.: 00421903849869
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Púchov
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický příhřev

#34 Příspěvek od hrabe » 15 pro 2010 21:21

[quote="Steve"]Dnes jsem po pár dnech a předchozím odvzdušnění jel jen pár kilometrů a docela normálně to topí. Na tričko to není, snad při delší jízdě, ale bylo cca -7°C a tak je to jasné. Mě to stačí, ale jestli ty mrazy budou pokračovat, asi zadekluju předek, nemyslím si, že bych začal "vařit" :D[/quote

Mám tam dekl už měsíc a pohoda. Nechtělo se mi dávat dolů vrtuli. Samo že jedno očko stále na budíku.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: elektrický příhřev

#35 Příspěvek od fidzi » 10 říj 2011 09:55

Už to začíná být pomalu zase docela aktuální. Dodělával někdo ten příhřev pomocí těch žhaviček? Na výrobu je to celkem jednoduchý, vyšlo by to na pár stovek i s ŘJ. (zapnutí po nastartování, vypnutí po dosažení teploty x, nezapínání při venkovní teplotě vyšší než x). Jde o to, že když se s tím budu už dělat, tak jestli jsou to řešení se žhavičkama funkční. Pro zájemce by bylo možný udělat víc kusů.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#36 Příspěvek od libovka » 10 říj 2011 14:34

Třeba např. Ford Focus má ten příhřev na ty žhavící svíčky řešenej docela dobře.Má jen nátrubek se dvěma svíčkama a dá se vsadit mezi hadice.Takže je to bez vymýšlení a předělávání.Stačí říznout hadici do topení,tam to vsadit a jen dodělat elektriku.

Odpovědět