Pridavne budiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#41 Příspěvek od karel » 31 říj 2008 15:57

low píše:obrazek by nebyl???? mluvis s kancelarskou krysou :-))))
Myslím, že mluví o tomhle
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od low » 31 říj 2008 16:07

a jak to je zaslepeny?? je v tom zasroubovanej sroub???? ano vim, muzu se zvednout ze sve zidle a jit se mrknout, ale mlada s tim nekde vejletuje. kuju

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#43 Příspěvek od karel » 31 říj 2008 19:04

low píše:a jak to je zaslepeny?? je v tom zasroubovanej sroub???? ano vim, muzu se zvednout ze sve zidle a jit se mrknout, ale mlada s tim nekde vejletuje. kuju
Pokud si pamatuji tak by se do toho tělesa musela udělat díra a vytočit závit, ale taky se ti nepodívám, bo nemám 300 TDi, raději se podívej až se Janka vrátí :lol:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od erik » 23 led 2009 23:37

Nahodou jsem narazil.... nebylo to tu uz?
http://www.extrem-motorsport.de/
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1337
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Pridavne budiky

#45 Příspěvek od petr pp » 20 led 2014 16:26

skusal niekto davat pridavne budiky do d2? chcel by som tam neake pridat tak ked by niekto mal neaku ispiraciu bol by som vdacny.
Naposledy upravil(a) petr pp dne 01 lis 2016 08:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#46 Příspěvek od mr-tomas » 31 říj 2016 23:02

Chtěl bych si pořídit ampermetr do auta. Je správná úvaha, že když mám 100A altík, musím mít minimálně 100A ampermetr?
A kam ho zapojit když mám dvě baterky?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Pridavne budiky

#47 Příspěvek od Hubert » 01 lis 2016 09:49

Mám taky 100A Alt a vím že po zimním nastartování chvílem (cca 1min ) dává až 120A. Záleží jaká typ budíku si pořídíš.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pridavne budiky

#48 Příspěvek od MadTom » 01 lis 2016 09:53

A co chceš tím ampérmetrem měřit? Kolik ti dává alternátor nebo kolik teče do/z baterky? Podle mě důležitější je to druhé a měřit napětí na baterce. A pokud máš v autě naviják, tak to z baterky klidně může cucnout i podstatně víc než 100A.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Pridavne budiky

#49 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 01 lis 2016 11:10

mám takovej skromnej plán udělat měřák tlaku paliva pro td5, té fuk či def či D2, nabizi se udělat téčko někde u reglu tlaku paliva a tam dat snimač tlaku, ale taky mne napadlo použít spodek na filtru paliva. Palivo je tam pod tim vyšším tlakem a vedou tam draty pro čidlo - sice zapojene odporově, ale to by se dotunilo, dala by se využít i jinak zcela zbytečná kontrolka na "vodu" v naftě.
Je to blbej nápad dobrej nápad, nebo jakej je to vlastně nápad. Asi nejuchylnější na tom je to celé umístění toho filtru a ten napad na to zespoda jeste nasroubovat "kostku" s čidlem tlaku....
zas ta vyhoda, že by člověk měl jednu kostičku, kterou by jenom našroubova a nacvakl na existujici věc. Pri vhodnem prahování by to byla jen hlásička problemu na puvodni kontrolce.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#50 Příspěvek od mr-tomas » 01 lis 2016 12:48

chci vědět jestli jedu na baterku nebo na alternátor a pro kontrolu jestli mi nezůstalo něco po odstavení sepnuté. Něco jako voltmetr mám taky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pridavne budiky

#51 Příspěvek od MadTom » 01 lis 2016 12:49

Já bych to zrovna do tohoto místa nedával, ale na to už jsi si odpověděl sám. Čidlo do motorového prostoru a nějakej budíc co bude ukazovat tlak. Kontrolka se dá využít, jak dodatečná indikace, že je něco špatně, ale zrovna u tohoto tlaku bych radši skutečnou, než jenom je větší / je menší indikaci. A nebo úplně na hulváta - mechanickej manometr trvale umístěnej a připojenej v motorovém prostoru. Tohle by nejspíš cenově vyšlo i nejlevněji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pridavne budiky

#52 Příspěvek od MadTom » 01 lis 2016 12:52

mr-tomas píše:chci vědět jestli jedu na baterku nebo na alternátor a pro kontrolu jestli mi nezůstalo něco po odstavení sepnuté. Něco jako voltmetr mám taky.
V tom případě potřebuješ měřit napětí na baterce - podle toho poznáš, jestli alternátor dobíjí (napětí je 13,8-14,2V), a proud z baterky - z toho poznáš, když alternátor nedobíjí (napětí je okolo 12,5V nebo méně), jestli ti tam něco žere. Trošku problém je v tom, že pokud to má přežít naviják (max. cca 600A) na straně jedné, a být schopné indikovat nějakou zapomenutou drobnost, která bere okolo 100mA, což a pár dní baterku spolehlivě vytahá, tak to musí mí docela velké rozlišení okolo těchto malých proudů. A to není vůbec jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#53 Příspěvek od mr-tomas » 01 lis 2016 12:59

Naviják je připojenej přímo na baterku, takže ten měřit nebudu. Jde mi o zbytek el. spotřebičů co jsou v autě. Jestli jsem to správně pochopil, tak se musí na trasu mezi baterku a spotřebiče dát bočník a z něj vytáhnout dráty k budíku. Ale jak to udělat když mám baterky dvě?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pridavne budiky

#54 Příspěvek od MadTom » 01 lis 2016 14:14

Takže naviják má extra dráty a ty měřit nechceš? No proč ne, ale takovej naviják plnej vody a bláta si také umí něco cucnout, i když se netočí. Jediné jak z toho vybruslit je ho cíleně odpínat od elektriky.
Měření dvou baterek - buďto dva ampérmetry, což je trošku nepraktické, nebo měřit ve společné budu - tedy u alternátoru, kterej dobíjí obě baterky.
Co se týče bočníku, tak teoreticky místo něj může sloužit už stávající kabel, ale musí se to potom nastavit, aby měření bylo správně. Bočník není nic jiného než kus kovu (odporový drát, plech, tyčka - podle proudu), na němž procházejícím proudem vzniká úbytek napětí a ten se měří.
S přidáváním bočníků opatrně - není dobré aby úbytky napětí zbytečně rostly, dost často stačí to co už v autě je - viz. např. u Defa slabě svítí světla kvůli dlouhým slabým drátům.
Druhá možnost je bezkontaktní měření - na podobném principu pracují klešťové ampérmetry, nebo u střídavého proudu jsou na to proudové transformátory. V našem případě nějaký HAL senzor - kostka kterou se protáhne příslušný drát a ono dává na výstupu napětí úměrné procházejícímu proudu. Výhodou oproti bočníku jsou nulové ztráty a elektrické oddělení. Nevýhodou je cena.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#55 Příspěvek od mr-tomas » 01 lis 2016 14:23

Naviják nemám v plánu měřit protože 400A budík jsem neviděl, a asi je lepší ho rovnou odpojovat.
Když ale budu měřit na alternátoru, budu vědět jenom, že je baterka dobíjená, nepoznám odběr baterky. Co se týče bočníku, vůbec netuším jestli ho budík do auta potřebuje, nebo jestli měří jinak.
Stane se něco když poteče z alternátoru 100A do budíku třeba 30-60A?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Pridavne budiky

#56 Příspěvek od Wiki » 02 lis 2016 09:14

mám Ampermetr a tam vidím kolik proudu teče a jestli jde z baterky nebo do baterky. Po startu je okamžitý přehled kolika A se baterka dobíjí a jak dlouho, Za jízdy když je dobitá baterka tak ukazuje 0 Ampér z baterky , to zn. že veškerý proud do všech běžných spotřebiču jde z alternátoru. S Ampermetrem tak okamžitě vidím jestli je vše OK nebo je na el. soustavě nějaká závada . Voltmetr nebrat.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Pridavne budiky

#57 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 lis 2016 09:26

MadTom píše:Já bych to zrovna do tohoto místa nedával, ale na to už jsi si odpověděl sám. Čidlo do motorového prostoru a nějakej budíc co bude ukazovat tlak. Kontrolka se dá využít, jak dodatečná indikace, že je něco špatně, ale zrovna u tohoto tlaku bych radši skutečnou, než jenom je větší / je menší indikaci. A nebo úplně na hulváta - mechanickej manometr trvale umístěnej a připojenej v motorovém prostoru. Tohle by nejspíš cenově vyšlo i nejlevněji.
Jestli manometr s rafičkou, tak ale viditelně (pořád může bejt membránovej, prostě protáhnout si naftu až na palubku) za jízdy, když už tak už, protože si myslim, že pokud bude dávat čerpadlo "málo" neboli "slabě", pozná se to nejprve ve špičkách při maximálním výkonu, to je při maximálním odběru nafty vstřikama a počítám, že by bylo vidět, že rafička trochu uhne (klesne tlak) např. při plným plynu jízdy do kopce, což se prostě za stání vůbec nemusí podařit nasimulovat, přecejen šlapat na plyn na neutrál to je takový lechtání medvěda oproti skutečnému tahu. Nebo se pletu?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#58 Příspěvek od mr-tomas » 02 lis 2016 09:39

Wiki píše:mám Ampermetr a tam vidím kolik proudu teče a jestli jde z baterky nebo do baterky. Po startu je okamžitý přehled kolika A se baterka dobíjí a jak dlouho, Za jízdy když je dobitá baterka tak ukazuje 0 Ampér z baterky , to zn. že veškerý proud do všech běžných spotřebiču jde z alternátoru. S Ampermetrem tak okamžitě vidím jestli je vše OK nebo je na el. soustavě nějaká závada . Voltmetr nebrat.
Prosímtě mohl bys to trochu rozvézt. Kolika ampérovej budík máš budík, kolik dává altík a jak to máš zapojený? Externí bočník, nebo bočník v budíku? Děkuju
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Pridavne budiky

#59 Příspěvek od Wiki » 02 lis 2016 10:36

to je budík myslím že ze Zetoru nebo z LIAZ ?, /na internetu se to dá dohledat a objednat , cena asi 140Kč- nebo taknějak / má rozsah +50A až -50A, stupnice je dělená po 10 A ,žádný bočník u toho není ,je tam šroubek M6 na připojení kabelu od baterky a odvod. šroubek M6 na připojení kabelu k alternátoru. Zapojení je jednoduchý -obvod je do série, - odběr I z baterky tak musí ručička ukazovat hodnotu protékajícího proudu do mínusu /červený pole/, nabíjení naopak do plusu / zelený pole /

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pridavne budiky

#60 Příspěvek od mr-tomas » 02 lis 2016 10:54

Jestli je to zapojeně mezi altik a baterku, tak to ukazuje jen dobíjení baterky, nebo i vybíjení? A co udělá ručička kdyz jde z alternátoru víc jak 50A, předpokládám že máš min. 65A altik.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět