Myslím, že mluví o tomhlelow píše:obrazek by nebyl???? mluvis s kancelarskou krysou)))
Pridavne budiky
Moderátor: Acon
Pokud si pamatuji tak by se do toho tělesa musela udělat díra a vytočit závit, ale taky se ti nepodívám, bo nemám 300 TDi, raději se podívej až se Janka vrátílow píše:a jak to je zaslepeny?? je v tom zasroubovanej sroub???? ano vim, muzu se zvednout ze sve zidle a jit se mrknout, ale mlada s tim nekde vejletuje. kuju

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Nahodou jsem narazil.... nebylo to tu uz?
http://www.extrem-motorsport.de/
http://www.extrem-motorsport.de/
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Pridavne budiky
skusal niekto davat pridavne budiky do d2? chcel by som tam neake pridat tak ked by niekto mal neaku ispiraciu bol by som vdacny.
Naposledy upravil(a) petr pp dne 01 lis 2016 08:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Pridavne budiky
Chtěl bych si pořídit ampermetr do auta. Je správná úvaha, že když mám 100A altík, musím mít minimálně 100A ampermetr?
A kam ho zapojit když mám dvě baterky?
A kam ho zapojit když mám dvě baterky?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pridavne budiky
Mám taky 100A Alt a vím že po zimním nastartování chvílem (cca 1min ) dává až 120A. Záleží jaká typ budíku si pořídíš.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
A co chceš tím ampérmetrem měřit? Kolik ti dává alternátor nebo kolik teče do/z baterky? Podle mě důležitější je to druhé a měřit napětí na baterce. A pokud máš v autě naviják, tak to z baterky klidně může cucnout i podstatně víc než 100A.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Pridavne budiky
mám takovej skromnej plán udělat měřák tlaku paliva pro td5, té fuk či def či D2, nabizi se udělat téčko někde u reglu tlaku paliva a tam dat snimač tlaku, ale taky mne napadlo použít spodek na filtru paliva. Palivo je tam pod tim vyšším tlakem a vedou tam draty pro čidlo - sice zapojene odporově, ale to by se dotunilo, dala by se využít i jinak zcela zbytečná kontrolka na "vodu" v naftě.
Je to blbej nápad dobrej nápad, nebo jakej je to vlastně nápad. Asi nejuchylnější na tom je to celé umístění toho filtru a ten napad na to zespoda jeste nasroubovat "kostku" s čidlem tlaku....
zas ta vyhoda, že by člověk měl jednu kostičku, kterou by jenom našroubova a nacvakl na existujici věc. Pri vhodnem prahování by to byla jen hlásička problemu na puvodni kontrolce.
Je to blbej nápad dobrej nápad, nebo jakej je to vlastně nápad. Asi nejuchylnější na tom je to celé umístění toho filtru a ten napad na to zespoda jeste nasroubovat "kostku" s čidlem tlaku....
zas ta vyhoda, že by člověk měl jednu kostičku, kterou by jenom našroubova a nacvakl na existujici věc. Pri vhodnem prahování by to byla jen hlásička problemu na puvodni kontrolce.
Re: Pridavne budiky
chci vědět jestli jedu na baterku nebo na alternátor a pro kontrolu jestli mi nezůstalo něco po odstavení sepnuté. Něco jako voltmetr mám taky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
Já bych to zrovna do tohoto místa nedával, ale na to už jsi si odpověděl sám. Čidlo do motorového prostoru a nějakej budíc co bude ukazovat tlak. Kontrolka se dá využít, jak dodatečná indikace, že je něco špatně, ale zrovna u tohoto tlaku bych radši skutečnou, než jenom je větší / je menší indikaci. A nebo úplně na hulváta - mechanickej manometr trvale umístěnej a připojenej v motorovém prostoru. Tohle by nejspíš cenově vyšlo i nejlevněji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
V tom případě potřebuješ měřit napětí na baterce - podle toho poznáš, jestli alternátor dobíjí (napětí je 13,8-14,2V), a proud z baterky - z toho poznáš, když alternátor nedobíjí (napětí je okolo 12,5V nebo méně), jestli ti tam něco žere. Trošku problém je v tom, že pokud to má přežít naviják (max. cca 600A) na straně jedné, a být schopné indikovat nějakou zapomenutou drobnost, která bere okolo 100mA, což a pár dní baterku spolehlivě vytahá, tak to musí mí docela velké rozlišení okolo těchto malých proudů. A to není vůbec jednoduché.mr-tomas píše:chci vědět jestli jedu na baterku nebo na alternátor a pro kontrolu jestli mi nezůstalo něco po odstavení sepnuté. Něco jako voltmetr mám taky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pridavne budiky
Naviják je připojenej přímo na baterku, takže ten měřit nebudu. Jde mi o zbytek el. spotřebičů co jsou v autě. Jestli jsem to správně pochopil, tak se musí na trasu mezi baterku a spotřebiče dát bočník a z něj vytáhnout dráty k budíku. Ale jak to udělat když mám baterky dvě?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
Takže naviják má extra dráty a ty měřit nechceš? No proč ne, ale takovej naviják plnej vody a bláta si také umí něco cucnout, i když se netočí. Jediné jak z toho vybruslit je ho cíleně odpínat od elektriky.
Měření dvou baterek - buďto dva ampérmetry, což je trošku nepraktické, nebo měřit ve společné budu - tedy u alternátoru, kterej dobíjí obě baterky.
Co se týče bočníku, tak teoreticky místo něj může sloužit už stávající kabel, ale musí se to potom nastavit, aby měření bylo správně. Bočník není nic jiného než kus kovu (odporový drát, plech, tyčka - podle proudu), na němž procházejícím proudem vzniká úbytek napětí a ten se měří.
S přidáváním bočníků opatrně - není dobré aby úbytky napětí zbytečně rostly, dost často stačí to co už v autě je - viz. např. u Defa slabě svítí světla kvůli dlouhým slabým drátům.
Druhá možnost je bezkontaktní měření - na podobném principu pracují klešťové ampérmetry, nebo u střídavého proudu jsou na to proudové transformátory. V našem případě nějaký HAL senzor - kostka kterou se protáhne příslušný drát a ono dává na výstupu napětí úměrné procházejícímu proudu. Výhodou oproti bočníku jsou nulové ztráty a elektrické oddělení. Nevýhodou je cena.
Měření dvou baterek - buďto dva ampérmetry, což je trošku nepraktické, nebo měřit ve společné budu - tedy u alternátoru, kterej dobíjí obě baterky.
Co se týče bočníku, tak teoreticky místo něj může sloužit už stávající kabel, ale musí se to potom nastavit, aby měření bylo správně. Bočník není nic jiného než kus kovu (odporový drát, plech, tyčka - podle proudu), na němž procházejícím proudem vzniká úbytek napětí a ten se měří.
S přidáváním bočníků opatrně - není dobré aby úbytky napětí zbytečně rostly, dost často stačí to co už v autě je - viz. např. u Defa slabě svítí světla kvůli dlouhým slabým drátům.
Druhá možnost je bezkontaktní měření - na podobném principu pracují klešťové ampérmetry, nebo u střídavého proudu jsou na to proudové transformátory. V našem případě nějaký HAL senzor - kostka kterou se protáhne příslušný drát a ono dává na výstupu napětí úměrné procházejícímu proudu. Výhodou oproti bočníku jsou nulové ztráty a elektrické oddělení. Nevýhodou je cena.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pridavne budiky
Naviják nemám v plánu měřit protože 400A budík jsem neviděl, a asi je lepší ho rovnou odpojovat.
Když ale budu měřit na alternátoru, budu vědět jenom, že je baterka dobíjená, nepoznám odběr baterky. Co se týče bočníku, vůbec netuším jestli ho budík do auta potřebuje, nebo jestli měří jinak.
Stane se něco když poteče z alternátoru 100A do budíku třeba 30-60A?
Když ale budu měřit na alternátoru, budu vědět jenom, že je baterka dobíjená, nepoznám odběr baterky. Co se týče bočníku, vůbec netuším jestli ho budík do auta potřebuje, nebo jestli měří jinak.
Stane se něco když poteče z alternátoru 100A do budíku třeba 30-60A?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Pridavne budiky
mám Ampermetr a tam vidím kolik proudu teče a jestli jde z baterky nebo do baterky. Po startu je okamžitý přehled kolika A se baterka dobíjí a jak dlouho, Za jízdy když je dobitá baterka tak ukazuje 0 Ampér z baterky , to zn. že veškerý proud do všech běžných spotřebiču jde z alternátoru. S Ampermetrem tak okamžitě vidím jestli je vše OK nebo je na el. soustavě nějaká závada . Voltmetr nebrat.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Pridavne budiky
Jestli manometr s rafičkou, tak ale viditelně (pořád může bejt membránovej, prostě protáhnout si naftu až na palubku) za jízdy, když už tak už, protože si myslim, že pokud bude dávat čerpadlo "málo" neboli "slabě", pozná se to nejprve ve špičkách při maximálním výkonu, to je při maximálním odběru nafty vstřikama a počítám, že by bylo vidět, že rafička trochu uhne (klesne tlak) např. při plným plynu jízdy do kopce, což se prostě za stání vůbec nemusí podařit nasimulovat, přecejen šlapat na plyn na neutrál to je takový lechtání medvěda oproti skutečnému tahu. Nebo se pletu?MadTom píše:Já bych to zrovna do tohoto místa nedával, ale na to už jsi si odpověděl sám. Čidlo do motorového prostoru a nějakej budíc co bude ukazovat tlak. Kontrolka se dá využít, jak dodatečná indikace, že je něco špatně, ale zrovna u tohoto tlaku bych radši skutečnou, než jenom je větší / je menší indikaci. A nebo úplně na hulváta - mechanickej manometr trvale umístěnej a připojenej v motorovém prostoru. Tohle by nejspíš cenově vyšlo i nejlevněji.
Re: Pridavne budiky
Prosímtě mohl bys to trochu rozvézt. Kolika ampérovej budík máš budík, kolik dává altík a jak to máš zapojený? Externí bočník, nebo bočník v budíku? DěkujuWiki píše:mám Ampermetr a tam vidím kolik proudu teče a jestli jde z baterky nebo do baterky. Po startu je okamžitý přehled kolika A se baterka dobíjí a jak dlouho, Za jízdy když je dobitá baterka tak ukazuje 0 Ampér z baterky , to zn. že veškerý proud do všech běžných spotřebiču jde z alternátoru. S Ampermetrem tak okamžitě vidím jestli je vše OK nebo je na el. soustavě nějaká závada . Voltmetr nebrat.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Pridavne budiky
to je budík myslím že ze Zetoru nebo z LIAZ ?, /na internetu se to dá dohledat a objednat , cena asi 140Kč- nebo taknějak / má rozsah +50A až -50A, stupnice je dělená po 10 A ,žádný bočník u toho není ,je tam šroubek M6 na připojení kabelu od baterky a odvod. šroubek M6 na připojení kabelu k alternátoru. Zapojení je jednoduchý -obvod je do série, - odběr I z baterky tak musí ručička ukazovat hodnotu protékajícího proudu do mínusu /červený pole/, nabíjení naopak do plusu / zelený pole /
Re: Pridavne budiky
Jestli je to zapojeně mezi altik a baterku, tak to ukazuje jen dobíjení baterky, nebo i vybíjení? A co udělá ručička kdyz jde z alternátoru víc jak 50A, předpokládám že máš min. 65A altik.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.