PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#81 Příspěvek od teslo » 19 říj 2018 11:22

jawakain píše: 18 říj 2018 23:08 Okrem víčka expanzky som vymenil všetko. Má zmysel meniť aj to? Môže to robiť víčko?
V kazdom pripade by som to vyskusal. Viecko expansky sice prichadza na rad az pri vareni kedy udrzuje v systeme vyssi tlak, aby voda vrela pri vyssej teplote. Ale ktovie, TDS pracuje na hrane a je to narocny system na uchladenie (v podmienkach RR P38). Napriek tomu, ze sa system tvari, ze ma sandardnu prevadzkovu teplotu, tak mozno v bloku vznikaju vyrazne teplejsie miesta, kde sa teplota moze blizit bodu varu a tam moze splynovat. Vtedy viecko urcite pomoze tym, ze udrzi v systeme vyssi tlak.
Viecko by som urcite kupil minimalne OEM. A vlastne vsetky komponenty chladiaceho okruhu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#82 Příspěvek od teslo » 19 říj 2018 11:25

jawakain píše: 18 říj 2018 23:08 Auto dnes s koňovlekom liezlo s teplotou až k červenému. Ale prdel je tá, že najčastejsie v nižších otáčkach, v tiahlých kopcoch. keď som pridal plyn, auto si podradilo a podržalo 2800-3500 otáčok, teplota klesla.
Na druhej strane, keď som tomu poriadne naložil, hrialo sa aj vo vyšších otáčkach.
V ramci stylu jazdy, tak je lepsie ist na vyssie otacky. Voda rychlejsie cirkuluje a zaroven motor viac "dycha".
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#83 Příspěvek od teslo » 19 říj 2018 11:52

Miklosxxx píše: 19 říj 2018 06:57 Diki Lenovo kukneme sa na to.
Ak ho dochladi mala by byt visco OK?
Este ho skusime odvzdusnit a uvidim co to povie..
Ked je zvysok systemu OK, tak by sa mal aj so slabsou visko na volnobeh uchladit. Slabsia visko znamena, ze sa vrtula stale toci a nejaky vzduch este cerpa.
Ale to co popisujes, by slabsiu visko mohlo znamenat. Za predpokladu, ze su chladice ciste a priechodne.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#84 Příspěvek od LevonHD » 19 říj 2018 13:44

Já jsem svoji visco při volnoběhu chytil do ruky, trochu se točila jak jsem ji chytl tak neměla žádný odpor. Nenabadam tě aby jsi strkal ruku do vrtule :talk :grin:
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#85 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2018 14:43

Nevím jak u P38, ale u TD5ky když se vrtule nechá chvilku točit, tak ji v klid zastavím prstem. Je pravda, že preferuji cizí prst. A funguje doopravdy dobře, když se to celé pořádně ohřeje, a ta viskózní spojka zabere naplno, tak i při volnoběhu je to jako když startuje vrtulník. V ČR jsem to snad ještě neslyšel, při výletech v létě někde na jihu Evropy to bylo vždy krátké zahučení někde nahoře na kopci, když jsem odstavil plyn do volnoběhu po ostřejším stoupání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#86 Příspěvek od teslo » 19 říj 2018 17:02

LevonHD píše: 19 říj 2018 13:44 Já jsem svoji visco při volnoběhu chytil do ruky, trochu se točila jak jsem ji chytl tak neměla žádný odpor. Nenabadam tě aby jsi strkal ruku do vrtule :talk :grin:
Neboj, prsty vo vrtuli som uz par krat mal :lol:
Hm...asi by si ju mal skusit vymenit...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#87 Příspěvek od jawakain » 20 říj 2018 04:55

Tak ako poslednú možnosť som vymenil víčko expanzky. OEM síce nemám, dostal som GATES. Snáď to bude dobré.
Skusmo som auto zahrial na prevádzkovú teplotu a potom pripojil koňovlek s balastom 80 koní- dve motorky po 180kg.
Vyhnal som súpravu na Slanské Vrchy, v stúpaní som skúsil režim 40kmh za kamiónom, predbiehanie kamiónu (vytočené na 4000rpm, stúpanie za dedinou najväčšie v úseku) na rýchlosť 80kmh, následné šuňanie 60kmh za osobákom, na kopci som zastavil, nechal bežať minútu na voľnobeh, típol motor. Potom zjazd, brzdenie motorom.
Celá procedúra s teplotou absolútne v normále.

Dnes berie manželka koňovlek s jedným koňom na hubertus, tak som ju inštruoval, aby sledovala budík teploty bedlivo, či náhodou.

Veď aj naposledy po odvzdušnení bolo vše OK, ale na druhý deň už hrialo.

A pri mojej skúšobnej jazde som zistil ďalší neduh. Auto mi grcká olej okolo vane a najskôr spod uchytenia klimakompresora? Sú tam skrutky uchytenia tej konzoly kompresora durch cez stenu a môze tamadiaľ vzlínať olej?
Práve pri jazde vyššími otáčkami tlačí olej od čela hlavy (od vačky), niekde okolo turba tiež slzí, ale zdola až kvapká. Pretesniť sa to chystám onedlho, do mesiaca, len čo s tou konzolou? máznuť pod ňu silikón?
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1081
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#88 Příspěvek od Miklosxxx » 20 říj 2018 20:11

Tak dnes som vyskusal tu nasu visko spojku pri vypnutom motore isla uplne lahucko skoro ziadny odpor.
Pri nastartovani som hu udrzal malickom.
Neskusali sme pridavat aby nemal nahodou robutu chirurg,ale chcem vediet je to normal alebo isla do haja visko...
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#89 Příspěvek od Kokesek » 20 říj 2018 20:13

Ja kdyz mel ok p38 s ok visco. Tak po startu hucela na konec ulice a pak prestala. Potom hucela v pulce mohelnicaku. Jinak sem ji moc neslyses. Maximalne nejaka kolona v lete.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1081
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#90 Příspěvek od Miklosxxx » 20 říj 2018 20:17

Kokesek píše: 20 říj 2018 20:13 Ja kdyz mel ok p38 s ok visco. Tak po startu hucela na konec ulice a pak prestala. Potom hucela v pulce mohelnicaku. Jinak sem ji moc neslyses. Maximalne nejaka kolona v lete.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Asi mas pravdu,lebo v Disckoske my huci ako v trafaku ked je studena,ale nasim to akosi preklzuje..
Teraz som trochu v pomykove.Ja som si myslel ze visko ked je vadna tak sa pridiera cize ide skoro na pevno.
Alebo ze by to bolo naopak???
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#91 Příspěvek od Kokesek » 20 říj 2018 20:19

Ja bych rekl ze kdyz je ok a studena jde trochu tuze. Jak je v provozni teplote je volna a pak zacne s teplotou svirat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#92 Příspěvek od kapr » 20 říj 2018 21:00

největší problém toho krásného vehyklu je chladič - vstup nahoře, výstup nahoře bez příčky - chcete chladit průchozí trubku 2,5 litrového motoru, který potřebuje chladit celým chladičem - zeptejte se levonaHD, jak mu chladí orange po předělání na klasiku ( čína, myslím vstup dole, výstup nahoře )... ne visco spojku, může tam býti i elektromagnetická z nivy, fiatu, atd ... na 100 % to fungovat nebude nikdy.

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#93 Příspěvek od LevonHD » 20 říj 2018 22:51

Nevím jak ale asi jim ten chladič funguje, mě nefungoval a nahradil jsem ho celohlinikovym. Visco mi hučí taky na konec ulice a pak ztichne a projeví se až při zátěži nebo když se déle stojí, pak se přidá otáček tak je taky slyset chvilku. Ten chladič byl vcelku levný oproti origo chladici, s tou cenou ke to zajímavá alternativa která zatím funguje.
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1081
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#94 Příspěvek od Miklosxxx » 21 říj 2018 10:45

Vyskusame vymenit visco lebo aj za studena nic nehuci ani pri zatazi.
Na volnobeh vydno ako preklzuje a nesuhlasi z otackami motora..(za studena )
Takze sa radsej preventivne vymeni.
LenovoHD
Mas konkretny link alebo eshop kde si kupoval tu Cinsku nahradu? Dakujem.

Este ma jedna vec znepokojuje ked sa auto zahreje na prevadzkovu teplotu mierne ztvrdne hadica na vodu silovo asi ako keby som stlacal vajce na tvrdo :D
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#95 Příspěvek od MadTom » 21 říj 2018 11:12

Jinak na viskózní spojka když déle stojí, tak v ní steče olej a po roztočení je jakoby "tuhá", když se olej postupně odstředí, trvá to klidně pár minut, on je doopravdy spíš jako želé, tak se spojka uvolní, a ztuhne, až se to celé ohřeje a má to začít foukat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#96 Příspěvek od kapr » 21 říj 2018 11:41

možné řešení, nebo pokus je nainstalovat dopředu před chladiče elektromagnetický ventilátor ( co největší, ze šroťáku za par kaček na dva plocháče ) ovládaný natvrdo spínačem, nebo termostat. čidlem - dal bych ho na šestý hrnek - když teplota vyleze sepne čidlo, nebo ručně. ztvrdnutí hadice může udělat do určité míry i neprůchozí , zanešený chladič. hodně zdaru.

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#97 Příspěvek od kapr » 21 říj 2018 11:43

tady vše o chlazení:
https://publi.cz/books/160/14.html

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#98 Příspěvek od MadTom » 21 říj 2018 11:59

Když už automaticky spínaný ventilátor, tak k němu přidělat kontrolku, aby si člověk všimnul, že se něco děje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#99 Příspěvek od kapr » 21 říj 2018 12:07

jo, kontrolku určitě.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#100 Příspěvek od teslo » 22 říj 2018 09:30

kapr píše: 20 říj 2018 21:00 největší problém toho krásného vehyklu je chladič - vstup nahoře, výstup nahoře bez příčky - chcete chladit průchozí trubku 2,5 litrového motoru, který potřebuje chladit celým chladičem - zeptejte se levonaHD, jak mu chladí orange po předělání na klasiku ( čína, myslím vstup dole, výstup nahoře )...
Neber to tak, ze chcem obhajovat ten chladic (tiez ho nepovazujem za stastny), ale prosim Ta ako si prisiel na to, ze original chladic nema priecku? Samozrejme, ze ma. To, ze nejaky cinan uvedie, ze jeho chladic je super, pretoze ma priecku, je kravina ako delo. Skaratka, ta tam musi byt aj tak inak by nefungoval, resp. "fungoval" ako si popisal Ty. Leda ze by sa porovnaval s inymi cinskymi kravinami kam tu priecku nedali "lebo cina".

Pokial ma pamat neklame, tak LevonHD daval celohlinikovy chladic rovnakej koncepcie ako original. Tzn. vstup/vystup hore. V jeho konkretnom pripade si dovolim tvrdit, ze hlavny prinos noveho chladica bol, ze nebol zvnutra upchaty - podla fotiak stareho by som to tipoval s vysokou pravdepodobnostou.

Este detail ale podstatny. Vstupy a vystupy do chladica su pri LR V8 vstup hore a vystup dole.
Naposledy upravil(a) teslo dne 22 říj 2018 09:40, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět