Tipy na zapojení navíjáku Defík?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#21 Příspěvek od jezbera ivan » 09 úno 2009 22:24

walter píše:Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
Ak ma na odtahovke 12.000 lbs navijak a taha s tym bezne auta na korbu tak pri aute o celkovej hmotnosti 3 tony dava navijaku zataz asi tak na 20-30% jeho moznosti, cize ziaden zahul ale pianko akurat niekolko krat za den. Odpojovacom mas prud na navijajk stale odpojeny a zapinas ho len vtedy ked chces pouzit navijak. Odpojovac prudu je na to, aby ti nezhorelo auto. Kto si mysli, ze mu nezhori, nech si ho neda, to nema zmysel ani len vysvelovat. Nebude to prvy a ani posledny ohen z tohoto problemu a mozno bude mat stastie a nikdy sa mu nic nestane, tak to proste je, ale nesvedci to o tom, ze to netreba. Ked stavias dom, tiez tam nepotrebujes poistkovu skrinu kym nedojde k pretazeniu alebo skratu. Potom ju vsak budes potrebovat velmi.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od DjALF » 10 úno 2009 01:36

Navijak ti blafne jedna dve :idea:
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#23 Příspěvek od jezbera ivan » 10 úno 2009 09:04

Pre niektorych je ale lepsie raz zazit ako trikrat pocut :D
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od DjALF » 10 úno 2009 14:19

jezbera ivan píše:Pre niektorych je ale lepsie raz zazit ako trikrat pocut :D
:idea: :Sorry: tak to je.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od walter » 10 úno 2009 15:28

hmmm už tomu rozumím, dám si ho tam. Díky za vysvětlení. Není někde napsaný návod jak to zapojit a jaký odpojovač je vhodné použít?
On the offRoad
Defender 110 TD5

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#26 Příspěvek od jezbera ivan » 10 úno 2009 21:54

Odpojovac je mechanicky alebo solenoid. Solenoid je pohodlnejsi.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od walter » 11 úno 2009 09:21

jezbera ivan píše:Odpojovac je mechanicky alebo solenoid. Solenoid je pohodlnejsi.
Moc nerozumím. Mechanický sice chápu, ale solenoid? Solenoid přeci naviják má, a ten odpojovač dooručujete přece právě kvůli tomu, že může zůstat solenoid sepnutý. To znamená předřadit ještě jeden solenoid?
On the offRoad
Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#28 Příspěvek od RudaK » 11 úno 2009 10:56

Ano předsazený ( teda třetí ) bude suplovat mechanické odpojení.Je to pohodlnější ( vypneš vypínačem ). Já mám teda mechanický ( je to levnější varianta ) a nejlíp,aby byl v dosahu zvenku ( když to zůstane seplý,tak je každá vteřina dobrá. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 395
Registrován: 03 črc 2006 01:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od krtek007 » 11 úno 2009 11:40

AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od walter » 11 úno 2009 12:18

krtek007 píše:klasika mechanicka napr tohle: http://4x4adventure.cz/index.php?cnt=dt ... 33cfe1b1e9

elektricka varianta tehoz: http://www.allmetal.sk/shop.php?id=elek ... ovac_pt211
Děkuji moc, ten mechanický odpojověč mi přijde dostatečně Defender kompatibilní. :D
On the offRoad
Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od OC » 11 úno 2009 15:55

Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít, ať je to mechanika nebo solenoid. Tečou-li někde stovky ampérů skrz mechanický spínač s malou mezerou -- a je úplně fuk, jestli je ten spínač ovládán páčkou nebo elektromagnetem (=solenoid), může se tam udělat moc pěkný oblouk, a to, co mělo požáru zabránit, jej vyrobí :)

Nejlepší by asi byl nějaký bezkontaktní spínač, jenže ty zas pokud vím nezvládají takhle velké proudy. Nejlepší co znám jsou SSD relé Hellroaring, a ta se pohybují někde v řádu maximálně 100 A, plusmínus... :(
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#32 Příspěvek od RudaK » 11 úno 2009 23:54

Co sem zatím slyšel,tak se mechanické osvědčily.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od low » 12 úno 2009 00:54

jenom pozor delaji se slabsi a silnejsi, tak rozhodne ten silnejsi (sroub medenej je M8)

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#34 Příspěvek od RudaK » 12 úno 2009 07:22

já myslel klasický bateriový na nákladáky nad 12 ton :wink: ( 24V , 360 Ah )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#35 Příspěvek od jezbera ivan » 12 úno 2009 07:30

OC píše:Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít
Nic! Ked ho odpojujes tak navijak samozrejme nie je v akcii, tzn nic k nemu netecie! :idea:
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od walter » 12 úno 2009 09:07

jezbera ivan píše:
OC píše:Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít
Nic! Ked ho odpojujes tak navijak samozrejme nie je v akcii, tzn nic k nemu netecie! :idea:
Tak se mi zdá, že tohle je protimluv. Důvodem pro instalaci odpojovače má být to, že zachraňuje situaci v okamžiku kdy zůstane zapnutý selenoid a může dojít k hoření kabelů a teď píšeš, že kdy ho odpojuješ tak je naviják v nečinnosti :?: to ti pak slouží pouze jako pojistka proti samovolnému sepnutí a ne jako poslední záchrana. Já jsem to pochopil tak, že díky odpojovači je naviják po celou dobu vypnutý a když jej používáš a dojde k výše popsanému problému tak jej tímto zařízením odpojíš od proudu. V tuto chvíli je, ale samozřejmě pod proudem...
On the offRoad
Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od walter » 12 úno 2009 09:11

DjALF píše:Navijak ti blafne jedna dve :idea:
Ještě si neodpustím jednu šťourací otázku.. :D Na té fotografii vyhořelého navijáku zřetelně vidím zde diskutovaný odpojovač :D
Je to tak, nebo se pletu?
On the offRoad
Defender 110 TD5

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#38 Příspěvek od jezbera ivan » 12 úno 2009 09:14

:shock: Asi sa nerozumieme, ale mna to uz nebavi vysvetlovat, prepac, asi to neviem dobre vysvetlit...
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#39 Příspěvek od RudaK » 12 úno 2009 10:22

No naviják je standartně tím "odpojovačem" odpojený od přívodu proudu ( tím pádem nejde + proud ani na selenoidy,které spínají přívod proudu na naviják ). Když chceš naviják použít,tak zapneš odpojovač a navijákuješ.V případě,že zůstane slepený selenoid ( nestačí vypnout ovládacím vypínačem ),tak odpojovačem vypneš proud a přerušís obvod - naviják i selenoidy jsou bez proudu a tím pádem nefunkční ( nemůžou se kabely spéct - příčina požáru).A auto nemůže chytnout plamenem.Taky to jinak nedokážu vysvětlit. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od low » 12 úno 2009 10:41

walter píše: Ještě si neodpustím jednu šťourací otázku.. :D Na té fotografii vyhořelého navijáku zřetelně vidím zde diskutovaný odpojovač :D
Je to tak, nebo se pletu?
no jo ale pokud se poradne podivas tak ten blb ho ma pod kapotou a tedy kdyz uz se neso vysralo, tak asi nebyl dostatecne rychlej k tomu kapotu otevrit najit odpojovac a odpojit, ZAVER odpojovac musi byt po ruce.

uz je ti to jasny????

Odpovědět