Ak ma na odtahovke 12.000 lbs navijak a taha s tym bezne auta na korbu tak pri aute o celkovej hmotnosti 3 tony dava navijaku zataz asi tak na 20-30% jeho moznosti, cize ziaden zahul ale pianko akurat niekolko krat za den. Odpojovacom mas prud na navijajk stale odpojeny a zapinas ho len vtedy ked chces pouzit navijak. Odpojovac prudu je na to, aby ti nezhorelo auto. Kto si mysli, ze mu nezhori, nech si ho neda, to nema zmysel ani len vysvelovat. Nebude to prvy a ani posledny ohen z tohoto problemu a mozno bude mat stastie a nikdy sa mu nic nestane, tak to proste je, ale nesvedci to o tom, ze to netreba. Ked stavias dom, tiez tam nepotrebujes poistkovu skrinu kym nedojde k pretazeniu alebo skratu. Potom ju vsak budes potrebovat velmi.walter píše:Teď jsem řešil úplně stejný naviják jako první popsaný - Xwinch 12 000lb
Je zapojen na startér a to sice pro, že mi to montil kamoš, který má odtahovku. Trochu jsem se tomu napojení divil, neboť jsem očekával rovnou na baterku, ale po té co mi ukázal zapojení svého navijáku jsem zmlknul. Má tentýž naviják napojený na startér, tahá s ním tak 10 aut denně. Není to sice v terénu, ale i tak je to záhul a zapojení bez problému.
Měl bych spíše dotaz na ten odpojovač. To má sloužit k čemu? Že když mi začne hořet kabel že to odpojím? Už to někdo stihnul? díky za radu.
Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Navijak ti blafne jedna dve 

Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
jezbera ivan píše:Pre niektorych je ale lepsie raz zazit ako trikrat pocut


Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Moc nerozumím. Mechanický sice chápu, ale solenoid? Solenoid přeci naviják má, a ten odpojovač dooručujete přece právě kvůli tomu, že může zůstat solenoid sepnutý. To znamená předřadit ještě jeden solenoid?jezbera ivan píše:Odpojovac je mechanicky alebo solenoid. Solenoid je pohodlnejsi.
On the offRoad
Defender 110 TD5
Defender 110 TD5
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Ano předsazený ( teda třetí ) bude suplovat mechanické odpojení.Je to pohodlnější ( vypneš vypínačem ). Já mám teda mechanický ( je to levnější varianta ) a nejlíp,aby byl v dosahu zvenku ( když to zůstane seplý,tak je každá vteřina dobrá. 

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
klasika mechanicka napr tohle: http://4x4adventure.cz/index.php?cnt=dt ... 33cfe1b1e9
elektricka varianta tehoz: http://www.allmetal.sk/shop.php?id=elek ... ovac_pt211
elektricka varianta tehoz: http://www.allmetal.sk/shop.php?id=elek ... ovac_pt211
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4
Děkuji moc, ten mechanický odpojověč mi přijde dostatečně Defender kompatibilní.krtek007 píše:klasika mechanicka napr tohle: http://4x4adventure.cz/index.php?cnt=dt ... 33cfe1b1e9
elektricka varianta tehoz: http://www.allmetal.sk/shop.php?id=elek ... ovac_pt211

On the offRoad
Defender 110 TD5
Defender 110 TD5
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít, ať je to mechanika nebo solenoid. Tečou-li někde stovky ampérů skrz mechanický spínač s malou mezerou -- a je úplně fuk, jestli je ten spínač ovládán páčkou nebo elektromagnetem (=solenoid), může se tam udělat moc pěkný oblouk, a to, co mělo požáru zabránit, jej vyrobí 
Nejlepší by asi byl nějaký bezkontaktní spínač, jenže ty zas pokud vím nezvládají takhle velké proudy. Nejlepší co znám jsou SSD relé Hellroaring, a ta se pohybují někde v řádu maximálně 100 A, plusmínus...

Nejlepší by asi byl nějaký bezkontaktní spínač, jenže ty zas pokud vím nezvládají takhle velké proudy. Nejlepší co znám jsou SSD relé Hellroaring, a ta se pohybují někde v řádu maximálně 100 A, plusmínus...

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Tak se mi zdá, že tohle je protimluv. Důvodem pro instalaci odpojovače má být to, že zachraňuje situaci v okamžiku kdy zůstane zapnutý selenoid a může dojít k hoření kabelů a teď píšeš, že kdy ho odpojuješ tak je naviják v nečinnostijezbera ivan píše:Nic! Ked ho odpojujes tak navijak samozrejme nie je v akcii, tzn nic k nemu netecie!OC píše:Ona je docela otázka, co se tam bude při odpojení pod proudem dít

On the offRoad
Defender 110 TD5
Defender 110 TD5
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
No naviják je standartně tím "odpojovačem" odpojený od přívodu proudu ( tím pádem nejde + proud ani na selenoidy,které spínají přívod proudu na naviják ). Když chceš naviják použít,tak zapneš odpojovač a navijákuješ.V případě,že zůstane slepený selenoid ( nestačí vypnout ovládacím vypínačem ),tak odpojovačem vypneš proud a přerušís obvod - naviják i selenoidy jsou bez proudu a tím pádem nefunkční ( nemůžou se kabely spéct - příčina požáru).A auto nemůže chytnout plamenem.Taky to jinak nedokážu vysvětlit. 

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no jo ale pokud se poradne podivas tak ten blb ho ma pod kapotou a tedy kdyz uz se neso vysralo, tak asi nebyl dostatecne rychlej k tomu kapotu otevrit najit odpojovac a odpojit, ZAVER odpojovac musi byt po ruce.walter píše: Ještě si neodpustím jednu šťourací otázku..Na té fotografii vyhořelého navijáku zřetelně vidím zde diskutovaný odpojovač
![]()
Je to tak, nebo se pletu?
uz je ti to jasny????